Η Chevron Corp. αύξησε τα μερίσματα κατά 5%, ακόμη και όταν τα κέρδη της ήταν κατώτερα των προσδοκιών εν μέσω της συρρίκνωσης των τιμών του αργού και των περιθωρίων παραγωγής καυσίμων.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη τέταρτου τριμήνου ήταν 2,06 δολάρια ανά μετοχή, ένα νικέλιο κάτω από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών σε έρευνα του Bloomberg. Η αποτυχία ήρθε μία ημέρα μετά την ανακοίνωση απογοητευτικών κερδών στο τέλος του έτους από την ανταγωνίστρια Shell Plc.

Παρά το αδύναμο αποτέλεσμα, ο διευθύνων σύμβουλος της Chevron, Mike Wirth στοιχηματίζει ότι η έναρξη λειτουργίας του γιγαντιαίου έργου Tengiz στο Καζακστάν και η ανανεωμένη συγκράτηση των κεφαλαιουχικών δαπανών θα βελτιώσουν τα οικονομικά εν μέσω της παγκόσμιας αβεβαιότητας για την προσφορά και τη ζήτηση.

«Χτίζουμε από τη μια δύναμη στην άλλη και έχουμε 10 δισεκατομμύρια δολάρια πρόσθετης αύξησης των ελεύθερων ταμειακών ροών μέχρι το τέλος του 2026», δήλωσε ο Wirth σε συνέντευξή του. Τα νέα έργα στο Καζακστάν και στον νεοσύστατο Κόλπο της Αμερικής θα οδηγήσουν την αύξηση, είπε.

Υπάρχουν ενδείξεις ότι το σχέδιό του λειτουργεί. Οι μετοχές της Chevron σημειώνουν άνοδο σχεδόν 8% φέτος, επισκιάζοντας την άνοδο 1,9% της αψιδής αντιπάλου της Exxon. Η παραγωγή από το έργο Tengiz, το οποίο διαχειρίζεται και ανήκει κατά 50% στη Chevron, θα αυξηθεί σε 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως αργότερα φέτος.

Η μέση τιμή του αργού τύπου μπρεντ ήταν περίπου 74 δολάρια το βαρέλι το τέταρτο τρίμηνο, μειωμένη κατά 11% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ασκώντας πίεση στην ικανότητα του κλάδου να χρηματοδοτεί τις υψηλές πληρωμές των μετόχων χωρίς να καταφεύγει σε χρέος. Τα περιθώρια διύλισης συρρικνώθηκαν επίσης.

Η Chevron παρήγαγε 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε ελεύθερες ταμειακές ροές κατά τη διάρκεια του τριμήνου, δηλαδή λιγότερα από τα περίπου 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια που διατέθηκαν με τη μορφή μερισμάτων και επαναγορών. Ο Wirth έχει σημειώσει στο παρελθόν την προτίμησή του για την επαναγορά μετοχών μέσω του κύκλου των τιμών των εμπορευμάτων, ακόμη και αν αυτό σημαίνει αύξηση του χρέους.

Η εταιρεία θα μειώσει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες φέτος για πρώτη φορά μετά την πανδημία. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια προσπάθεια συγκομιδής ταμειακών ροών από τη λεκάνη Permian, ενώ επιβραδύνει την ανάπτυξη. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την Exxon Mobil Corp., η οποία αυξάνει τις δαπάνες καθώς επιδιώκει μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.

Οι μετοχές της Chevron υπέστησαν ζημιές πέρυσι, αφού η συμφωνία ύψους 53 δισ. δολαρίων για την εξαγορά της Hess Corp. σταμάτησε λόγω μιας υπόθεσης διαιτησίας που ξεκίνησε η Exxon, η οποία ισχυρίζεται ότι έχει δικαίωμα πρώτης άρνησης για το 30% του μεριδίου της Hess στο οικόπεδο Stabroek της Γουιάνας. Η υπόθεση αναμένεται να εκδικαστεί τον Μάιο με απόφαση έως τον Σεπτέμβριο.

Η Hess είναι ζωτικής σημασίας για τη στρατηγική της Chevron, διότι παρέχει μακροπρόθεσμη ανάπτυξη μέχρι και τη δεκαετία του 2030. Υπάρχουν λίγες πιθανότητες να υπάρξει συμβιβασμός με διαπραγμάτευση με την Exxon, δήλωσε ο Wirth κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

«Υπήρχαν συζητήσεις από νωρίς για να προσπαθήσουμε να βρούμε μια λύση σε αυτό το θέμα, αλλά η ημέρα για αυτές φαίνεται να έχει περάσει, οπότε οδεύουμε προς τη διαιτησία», είπε.

Πρόκειται για «το πιο ελκυστικό, μακροχρόνια αναπτυσσόμενο περιουσιακό στοιχείο του κλάδου», δήλωσε ο Wirth κατά την ανακοίνωση της συμφωνίας με την Hess τον Οκτώβριο του 2023. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας έγινε ακόμη πιο σημαντική για τη Chevron μετά την αποτυχία της εταιρείας να βρει πετρέλαιο ή φυσικό αέριο σε μια πολυαναμενόμενη γεώτρηση στη Ναμίμπια.

Ακόμα κι έτσι, η Chevron σχεδιάζει να συνεχίσει τις έρευνες στη Ναμίμπια, δήλωσε ο Wirth κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. «Δεν βρίσκεις πάντα μεγάλες ανακαλύψεις στην πρώτη σου γεώτρηση σε μια νέα λεκάνη σε ένα πολύ μεγάλο μπλοκ», είπε.

«Αυτό που πραγματικά αναζητάς είναι πληροφορίες για να μάθεις», πρόσθεσε. «Πρόκειται για μια περιοχή που έχει ένα αρκετά καλά εδραιωμένο πετρελαϊκό σύστημα».

Διαβάστε ακόμη