Υπό εξέταση βρίσκονται οι εξαιρετικά υψηλές τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας από πλευράς «Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας για τα Καρτέλ της Γερμανίας. «Παρακολουθούμε συνεχώς και στενά την τιμολόγηση στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε ο Αντρέας Μουντ (Andreas Mundt), πρόεδρος της αρχής, στην εφημερίδα Rheinische Post.

Ο χειμώνας του 2024 – 2025 είναι ο πρώτος που η Γερμανία αντιμετωπίζει με μειωμένο στόλο μονάδων ηλεκτροπαραγωγής: «Οι αυξανόμενες διακυμάνσεις των τιμών προς τα πάνω ήταν επομένως αναμενόμενες και μπορούν να αποτελέσουν ένα φυσιολογικό και ανόθευτο αποτέλεσμα της αγοράς. Αλλά για να είμαστε σίγουροι, θα εξετάσουμε πολύ προσεκτικά την τιμολόγηση κατά τη διάρκεια της σκοτεινής κακοκαιρίας».

Ο Μουντ βλέπει επίσης την ανάγκη για δράση όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση. Προκειμένου να ενισχυθούν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, απαιτείται περισσότερος ανταγωνισμός για τους σταθμούς φόρτισης, τόνισε ο Μουντ. Δεν είναι καλό το γεγονός ότι πολλές τοπικές αρχές δίνουν προτεραιότητα στην παραχώρηση χώρου για σημεία φόρτισης στη δική τους δημοτική επιχείρηση κοινής ωφέλειας ή σε έναν μόνο πάροχο.

«Οι πελάτες έχουν ελευθερία επιλογής μόνο εάν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε σημεία φόρτισης από διάφορους παρόχους σε μικρή απόσταση. Προκειμένου να ενισχυθεί η ποικιλομορφία των παρόχων στο μέλλον, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η περιορισμένη τοπική εμβέλεια των επηρεαζόμενων αγορών, ιδίως κατά την ανάθεση των συμβάσεων».

Ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας για τα Καρτέλ, Αντρέας Μουντ, πιστεύει ότι η κεντρική καταγραφή των τιμών στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι επικίνδυνη. «Στην περίπτωση των σταθμών φόρτισης, φοβάμαι ότι η κεντρική καταγραφή και δημοσίευση όλων των τιμών θα μπορούσε να διευκολύνει τους παρόχους να συντονίσουν τις τιμές τους», δήλωσε ο πρόεδρος του Ομοσπονδιακού Γραφείου Καρτέλ στην εφημερίδα Rheinische Post.

Η κατάσταση είναι διαφορετική για τις τιμές της βενζίνης: «Στην πραγματικότητα συμβουλεύουμε τους οδηγούς με κινητήρες εσωτερικής καύσης να καλούν και να συγκρίνουν τις τιμές της βενζίνης μέσω των σχετικών εφαρμογών. Μπορείτε να εξοικονομήσετε πολλά χρήματα με αυτόν τον τρόπο», δήλωσε ο Μουντ. Από το 2013, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Καρτέλ παρακολουθεί συνεχώς τις τιμές των καυσίμων σε περίπου 15.000 πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία μέσω της Μονάδας Διαφάνειας της Αγοράς Καυσίμων και θέτει τα δεδομένα στη διάθεση διαφόρων παρόχων εφαρμογών σύγκρισης.

Ο Μουντ εξηγεί γιατί, κατά τη γνώμη του, το επιχείρημα του καθορισμού των τιμών δεν ισχύει για τα καύσιμα: «(…) οι εταιρείες πετρελαιοειδών παρακολουθούσαν πάντοτε στενά τις τιμές των άλλων στα πρατήρια καυσίμων, ακόμη και πριν από την καθιέρωση του γραφείου διαφάνειας της αγοράς, και ευθυγράμμιζαν τις τιμές τους αναλόγως».

Μόνο από τότε που το γραφείο καρτέλ καταγράφει κεντρικά τις τιμές, οι αυτοκινητιστές έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν τις τιμές.

Στη συνέντευξη, ο Μουντ προειδοποιεί επίσης την υπηρεσία σύντομων μηνυμάτων X να συμμορφωθεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αυτό είναι «αδιαπραγμάτευτο», είπε. Ο Μουντ ανέφερε ως παράδειγμα τον φορέα εκμετάλλευσης του Facebook και του Instagram Meta, ο οποίος είχε ήδη εκπληρώσει τις «βασικές απαιτήσεις» της γερμανικής υπηρεσίας για τα Καρτέλ.

Οι πελάτες μπορούσαν τώρα να αποφασίσουν εάν τα δεδομένα τους θα μπορούσαν να συγχωνευθούν με τις υπηρεσίες της Meta και πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα εξωτερικά δεδομένα.

Ως εκ τούτου, ο Μουντ συμβουλεύει τους χρήστες να ενημερώνονται για τις υπάρχουσες επιλογές χρήσης δεδομένων. Κατά τις συζητήσεις με τη Meta, καταβλήθηκαν μεγάλες προσπάθειες ώστε οι επιλογές να είναι κατανοητές για τους χρήστες. Ο διορισμένος αντιπρόεδρος των ΗΠΑ JD Vance είχε ζητήσει να μην ρυθμιστεί στην ΕΕ η πλατφόρμα του επικεφαλής της Tesla, Elon Musk, γνωστή παλαιότερα ως Twitter.

Διαβάστε ακόμη