Η Αίγυπτος δοκίμασε μια νέα επέκταση της διώρυγας του Σουέζ μήκους 10 χιλιομέτρων (6,2 μιλίων), καθώς προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις των ρευμάτων στη ναυσιπλοΐα και να αυξήσει τη χωρητικότητα της βασικής υδάτινης οδού, σύμφωνα με δημοσίευμα του hurriyetdailynews.

Δύο πλοία χρησιμοποίησαν τη νέα επέκταση, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ.

Ο επικεφαλής της Αρχής Osama Rabie δήλωσε ότι η ανάπτυξη στη νότια περιοχή της διώρυγας θα «ενισχύσει την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και θα μειώσει τις επιπτώσεις των υδάτινων και εναέριων ρευμάτων στα διερχόμενα πλοία».

Τα πλοία που πλέουν στην πλωτή οδό έχουν κατά καιρούς προσαράξει, κυρίως λόγω των ισχυρών ανέμων και των αμμοθύελλας.

Το 2021, το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given σφηνώθηκε διαγώνια στη διώρυγα, εμποδίζοντας το εμπόριο για σχεδόν μια εβδομάδα και με αποτέλεσμα καθυστερήσεις που κόστισαν δισεκατομμύρια δολάρια.

Η νέα επέκταση πρόκειται να αυξήσει τη χωρητικότητα του καναλιού κατά έξι έως οκτώ πλοία την ημέρα, δήλωσε ο Rabie, και θα ανοίξει μετά την έκδοση νέων χαρτών ναυσιπλοΐας.

Το 2015, η Αίγυπτος ανέλαβε την επέκταση της υδατοδρομίου ύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ακολούθησαν αρκετά μικρότερα αναπτυξιακά έργα.

Η διώρυγα του Σουέζ αποτελεί εδώ και καιρό ζωτικής σημασίας πηγή συναλλάγματος για την Αίγυπτο, η οποία βιώνει τη χειρότερη οικονομική κρίση της ιστορίας της.

Σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, τα έσοδα από τη διώρυγα έχουν μειωθεί έως και κατά 70% από πέρυσι λόγω των επιθέσεων των υποστηριζόμενων από το Ιράν ανταρτών Χούτι της Υεμένης κατά της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα.

Πριν οι επιθέσεις ωθήσουν τις εταιρείες να αλλάξουν διαδρομές, το ζωτικής σημασίας πέρασμα αντιπροσώπευε περίπου το 10% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.

Διαβάστε ακόμη