Η Honda και η Nissan ανακοίνωσαν επίσημα ότι ξεκίνησαν συζητήσεις για συγχώνευση, με στόχο να δημιουργήσουν τον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις.
Σύμφωνα με το CNBC, η ανακοίνωση έγινε, σήμερα, Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024 από τον CEO της Honda, Toshihiro Mibe, ο οποίος εξήγησε ότι οι δύο εταιρείες χρειάζονται μεγαλύτερη κλίμακα για να ανταγωνιστούν στον ταχέως εξελισσόμενο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και της ευφυούς οδήγησης. Ο Mibe τόνισε ότι η συγχώνευση θα επιτρέψει στις δύο εταιρείες να συγκεντρώσουν τους πόρους τους, να μοιραστούν πληροφορίες και να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας, δημιουργώντας μια ισχυρότερη οντότητα ενώ θα διατηρηθούν οι ξεχωριστές ταυτότητες των δύο εμπορικών σημάτων, της Honda και της Nissan.
Η προτεινόμενη συγχώνευση θα περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας μητρικής εταιρείας για την εποπτεία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία θα είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Τόκιο. Η μεγαλύτερη Honda θα ορίσει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού συμβουλίου της νέας ομάδας. Εάν η συγχώνευση προχωρήσει, η συνδυασμένη οντότητα θα μπορούσε να παράγει έσοδα 30 τρισεκατομμυρίων γιεν (περίπου 191,4 δισεκατομμύρια δολάρια) και λειτουργικό κέρδος άνω των 3 τρισεκατομμυρίων γιεν. Οι συζητήσεις αναμένονται να ολοκληρωθούν έως τον Ιούνιο του 2025, αλλά ο Mibe σημείωσε ότι η ολοκλήρωση της συγχώνευσης θα είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο, με τα πρώτα ορατά αποτελέσματα να αναμένονται το 2030 και μετά.
Εκτός από τη συγχώνευση μεταξύ της Honda και της Nissan, η Mitsubishi, στρατηγικός εταίρος της Nissan, έχει προσφερθεί την ευκαιρία να συμμετάσχει στη νέα ομάδα και θα πάρει την απόφαση μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2025.
Η κίνησή αυτή οφείλεται στον έντονο παγκόσμιο ανταγωνισμό στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, όπου εταιρείες όπως η Tesla και η BYD της Κίνας αναδύονται ως ισχυροί αντίπαλοι. Η συγχώνευση θα βοηθήσει επίσης τη Nissan να ανακάμψει από τις οικονομικές της δυσκολίες. Η εταιρεία έχει πρόσφατα περάσει από αναδιάρθρωση, συμπεριλαμβανομένης της ανακοίνωσης για την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και τη μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας κατά 20%. Οι αναλυτές θεωρούν ότι η αποτυχία της Nissan στην αγορά είναι ένας σημαντικός λόγος για την αναζήτηση μιας συνεργασίας με την Honda.
Παρά την προτεινόμενη συγχώνευση, ο Mibe δήλωσε ότι ορισμένοι μέτοχοι της Honda ενδέχεται να θεωρήσουν τη συμφωνία ως προσπάθεια υποστήριξης μιας προβληματικής Nissan, αλλά τόνισε ότι η συγχώνευση θα προχωρήσει μόνο εάν η Nissan ολοκληρώσει με επιτυχία τις ενέργειες αναδιάρθρωσης. Ο CEO της Nissan, Makoto Uchida, επιβεβαίωσε αυτή τη θέση, δηλώνοντας ότι οι συζητήσεις για την ένωση δεν σημαίνουν εγκατάλειψη του σχεδίου αναδιάρθρωσης, αλλά αφορούν την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας στο μέλλον μέσω στρατηγικών συνεργασιών.
Οι συζητήσεις έρχονται μετά από μια περίοδο οικονομικών δυσκολιών για τη Nissan, και οι αναλυτές πιστεύουν ότι η συγχώνευση μπορεί να είναι ένα αναγκαίο βήμα για να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα και για τις δύο εταιρείες στην εξελισσόμενη αγορά αυτοκινήτων. Ωστόσο, κάποιοι εμπειρογνώμονες εκφράζουν ανησυχίες ότι η συγχώνευση μπορεί να έχει έρθει αργά για να επιλυθούν αποτελεσματικά τα προβλήματα της Nissan.
Διαβάστε ακόμη