Στο μισό μειώνει τις επενδύσεις της σε νέα πυρηνικά το 2025 η γαλλική κρατική εταιρεία EDF. Αιτία για αυτήν τη μείωση είναι μεταξύ άλλων η πολιτική αβεβαιότητα που επικρατεί στη Γαλλία, λόγω της κατάρρευσης της γαλλικής κυβέρνησης στις αρχές Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με το Montel, η κρατική εταιρεία περιμένει οικονομική υποστήριξη από την κυβέρνηση για να συγκεντρώσει τα δισεκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται για την κατασκευή ενός πυρηνικού προγράμματος που περιλαμβάνει έξι αντιδραστήρες ευρωπαϊκής πίεσης νέας γενιάς (EPR2s) στη Γαλλία. Τον περασμένο μήνα, ο επίσημος φορέας υπεύθυνος για τη χρηματοδότηση του έργου ανέβαλε την έγκριση από τον Δεκέμβριο για τις αρχές του επόμενου έτους.

Πηγή του Montel αναφέρει επίσης πως η περικοπή του προϋπολογισμού από τα προγραμματισμένα 2 δισ. ευρώ για το 2025 δεν θα επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος. Μάλιστα, η ίδια πηγή αναφέρει πως η περικοπή «απλώς σημαίνει ότι θα επενδύσουμε λιγότερα το 2025 και ίσως περισσότερα αργότερα», ενώ προσθέτει πως «πρόκειται περισσότερο για την αναδιαμόρφωση του ρυθμού, ώστε να μπορούμε να προχωρήσουμε τόσο στον βασικό σχεδιασμό (των EPR2) όσο και σε όλα τα θέματα συμμόρφωσης».

Ξεπερνάει τα 67 δισ. το πυρηνικό πρόγραμμα που αναπτύσσει η EDF

Νωρίτερα μέσα στο 2024, ο CEO της EDF, Λυκ Ρεμόν, είχε δηλώσει πως οι δαπάνες της εταιρείας για το πυρηνικό πρόγραμμα θα φτάσουν τα 3 δισ. ευρώ μέχρι το τέλους του έτους, ενώ 2 δισ. ευρώ εξ’ αυτών έχουν ήδη δαπανηθεί. Μέχρι τον Φεβρουάριο η EDF πρόκειται να υποβάλει επικαιροποιημένη εκτίμηση του κόστους του έργου στη γαλλική κυβέρνηση. Η τελευταία εκτίμηση, ωστόσο, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτήν τα χρηματοδοτικά έξοδα, ξεπερνάει τα 67 δισ. ευρώ.

Τέλος, επισημαίνεται πως η EDF σκοπεύει να κατασκευάσει έξι, και ενδεχομένως 14, νέους αντιδραστήρες μέχρι το 2050, με την κατασκευή να ξεκινά στο πυρηνικό εργοστάσιο του Penly, στις ακτές της Μάγχης, έως το 2027. Ωστόσο, όπως αναφέρει το Montel, ο αντιδραστήρας Flamanville EPR, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία την Παρασκευή, με καθυστέρηση 12 ετών, κόστισε περισσότερα από 13 δισ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη