Ο κορυφαίος τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Γερμανία, ο οποίος βρίσκεται στο Βίλχελμσχαφεν, ενδέχεται να μην είναι σε θέση να τροφοδοτήσει νέο αέριο για μήνες από τις αρχές του 2025, σύμφωνα με το blue news.

Αυτό προκύπτει από ανακοίνωση του διαχειριστή, Deutsche Energy Terminal. Σύμφωνα με αυτήν την ανακοίνωση, σχεδιάζεται η χωρητικότητα του τερματικού σταθμού LNG να μην διατίθεται στην αγορά κατά την περίοδο από 5 Ιανουαρίου έως 1 Απριλίου, και ο τερματικός σταθμός να παραμένει ανενεργός για παραλαβές φορτίων. Ωστόσο, η εταιρεία τόνισε ότι ο σχεδιασμός θα μπορούσε να προσαρμοστεί εκ νέου σε σύντομο χρονικό διάστημα, αν χρειαστεί να ανταποκριθεί σε κάποια κρίση προσφοράς.

Σε σχετική ερώτηση, η Deutsche Energy Terminal εξήγησε ότι οι υποδομές της συνέβαλαν σημαντικά στην εξομάλυνση της αγοράς κατά την περίοδο της ενεργειακής κρίσης, ενώ σημείωσε πως από τότε η παροχή φυσικού αερίου σταθεροποιήθηκε και οι τιμές φυσικού αερίου μειώθηκαν σημαντικά. Ωστόσο, τόνισε πως τώρα είναι σημαντικό να καθοριστεί ένα πλαίσιο περαιτέρω εμπορίας για τους τερματικούς σταθμούς, το οποίο να γίνεται αποδεκτό από την αγορά, ενώ πρόσθεσε πως γίνονται προετοιμασίες προς αυτή την κατεύθυνση. «Ταυτόχρονα, λαμβάνουμε υπόψη το γεγονός ότι οι δυνατότητές μας πρέπει επίσης να είναι διαθέσιμες άμεσα ως εργαλείο κρίσης» αναφέρει.

Οι υπάρχοντες και υπό κατασκευή τερματικοί σταθμοί LNG στη Γερμανία

Σημειώνεται πως ο τερματικός σταθμός LNG στο Βίλχελμσχαφεν ήταν ο πρώτος που τέθηκε σε λειτουργία στη Γερμανία και έχει αναλάβει μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών LNG. Άλλοι τερματικοί σταθμοί βρίσκονται στο Μπρουνσμπύτελ, στο ομόσπονδο κρατίδιο του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, και κοντά στο Μούκραν, στο Μεκλεμβούργο-Δυτική Πομερανία. Τέλος, υπάρχουν σχέδια για την έναρξη λειτουργίας δεύτερου τερματικού σταθμού στο Βίλχελμσχαφεν και ενός ακόμη στο Στάντε.

Η Deutsche Energy Terminal αναμένει ότι οι δύο επιπλέον πλωτοί τερματικοί σταθμοί θα τεθούν σε λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2025. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι επικριτές, οι οποίοι φοβούνται ότι θα δημιουργηθεί υπερβολική χωρητικότητα για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου, που δεν θα χρειάζεται.

Διαβάστε ακόμη