Στις 12 Δεκεμβρίου 2024, η Ofgem, η ρυθμιστική αρχή ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου, ανακοίνωσε νέες προτάσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής αγοράς, επικεντρώνοντας στη μείωση των τελών στάθμευσης και την παροχή καλύτερης υποστήριξης για τους καταναλωτές που δυσκολεύονται με τα χρέη. Οι προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις της Ofgem στοχεύουν στο να βοηθήσουν όλους τους καταναλωτές, ιδιαίτερα εκείνους που βρίσκονται σε χρέη, προσφέροντας ένα ευρύτερο φάσμα επιλογών τιμολογίων και σαφέστερη υποστήριξη για τη διαχείριση των λογαριασμών ενέργειας.
Μία από τις βασικές προτάσεις είναι η εισαγωγή τιμολογίων μηδενικού τέλους στάθμευσης, παράλληλα με τα υπάρχοντα, υπό τον ανώτατο όριο τιμής ενέργειας. Στην παρούσα φάση, ορισμένοι προμηθευτές προσφέρουν τιμολόγια χαμηλών ή μηδενικών τελών στάθμευσης, αλλά αυτό δεν ισχύει παντού. Η Ofgem στοχεύει στη δημιουργία περισσότερης επιλογής για τους καταναλωτές, ιδιαίτερα για εκείνους που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέξουν τα τιμολόγια που ανταποκρίνονται στις οικονομικές τους ανάγκες. Παρά το γεγονός ότι πολλοί καταναλωτές ζητούν την πλήρη κατάργηση των τελών στάθμευσης, η Ofgem αναγνωρίζει τον κίνδυνο αύξησης του κόστους για τους ευάλωτους καταναλωτές που χρησιμοποιούν μεγάλες ποσότητες ενέργειας για ιατρικούς λόγους, εάν οι σταθερές χρεώσεις μεταφερθούν στις χρεώσεις κατανάλωσης. Η ρυθμιστική αρχή υπογραμμίζει τη σημασία της παροχής στους καταναλωτές της δυνατότητας να κάνουν ενημερωμένες επιλογές με βάση τις ανάγκες τους.
Εκτός από τις αλλαγές στα τιμολόγια, η Ofgem παρουσίασε τη στρατηγική της για το χρέος, με στόχο την αντιμετώπιση των αυξανόμενων χρεών στην ενεργειακή αγορά. Η στρατηγική αποσκοπεί στο να υποστηρίξει τους καταναλωτές που δυσκολεύονται να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας, να βελτιώσει τις πρακτικές διαχείρισης χρεών και να αποτρέψει τη συσσώρευση μη βιώσιμων χρεών. Η Ofgem προτείνει νέα πρότυπα για τους προμηθευτές ενέργειας, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές λαμβάνουν συνεπή και συμπονετική υποστήριξη. Αυτά περιλαμβάνουν την τυποποιημένη αξιολόγηση της δυνατότητας πληρωμής των καταναλωτών, τη συνεργασία με οργανισμούς υποστήριξης χρεών και τη σαφή καθοδήγηση σχετικά με το πώς οι καταναλωτές μπορούν να ζητήσουν βοήθεια.
Η Ofgem προτείνει επίσης ειδικά μέτρα για την αντιμετώπιση των μη βιώσιμων χρεών που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης, όταν οι λογαριασμοί ενέργειας αυξήθηκαν δραματικά. Η ρυθμιστική αρχή επιδιώκει μια ειδική, εφάπαξ λύση για τη μείωση της μακροπρόθεσμης επίπτωσης αυτών των χρεών στους καταναλωτές. Ο συνολικός στόχος είναι η μείωση των λογαριασμών μακροπρόθεσμα μέσω της αντιμετώπισης του κόστους του χρέους, διασφαλίζοντας ότι οποιαδήποτε παρέμβαση θα είναι ουδέτερη ως προς το κόστος και επωφελής για όλους τους καταναλωτές.
Επιπλέον, η Ofgem πρότεινε την εισαγωγή μιας «Εγγύησης Χρέους» για να τυποποιήσει την υποστήριξη που παρέχεται στους ανθρώπους με χρέη. Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι προμηθευτές ενέργειας προσφέρουν εξατομικευμένη, διαφανή βοήθεια στους καταναλωτές και ότι οι προμηθευτές θα είναι υποχρεωμένοι να αποδέχονται προσφορές αποπληρωμής χρεών από αναγνωρισμένους τρίτους, όπως οργανισμούς συμβουλευτικής χρέους.
Διαβάστε ακόμη