Η εταιρεία που κατέχει το μονοπώλιο αγωγών πετρελαίου της Ρωσίας, Transneft, ανακοίνωσε την Τρίτη ότι κινδυνεύει να ξεμείνει από ρευστότητα έως το 2026 και ενδέχεται να αναστείλει μεγάλα επενδυτικά έργα, μετά την έγκριση αύξησης φόρου από το κοινοβούλιο. Νωρίτερα την Τρίτη, το ρωσικό κοινοβούλιο ενέκρινε την αύξηση του φόρου στα κέρδη της Transneft από 20% σε 40% για την περίοδο 2025-2030, σύμφωνα με το Reuters.
«Μόνο το ένα τέταρτο των κερδών θα παραμείνει στον προϋπολογισμό της εταιρείας», δήλωσε η εταιρεία σχολιάζοντας την αύξηση του φόρου. «Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2026, η Transneft αναμένεται να αντιμετωπίσει έλλειψη ρευστότητας, αναστολή υλοποίησης και εγκατάλειψη μεγάλων επενδυτικών έργων, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων επισκευών και της ανακατασκευής», πρόσθεσε η εταιρεία. Η Ρωσία προσπαθεί να αυξήσει τη φορολογία για να χρηματοδοτήσει τη στρατιωτική της εκστρατεία στην Ουκρανία. Η φορολογική μεταρρύθμιση αναμένεται να αποφέρει πρόσθετα έσοδα αξίας 1,7% του ΑΕΠ το 2025.
Παράλληλα, η Transneft, που διαχειρίζεται το δίκτυο αγωγών πετρελαίου της Ρωσίας μήκους 67.000 χιλιομέτρων, ανακοίνωσε ότι αυξάνει τα τέλη μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων κατά 13,8% από τις 6 Δεκεμβρίου. Η Ομοσπονδιακή Αντιμονοπωλιακή Υπηρεσία της Ρωσίας έχει προτείνει αύξηση των τιμολογίων για τη μεταφορά αργού πετρελαίου μέσω των αγωγών της Transneft κατά 5,8% το 2025, μετά από αύξηση 7,2% το 2024.
Η σημασία της Transneft για τη Ρωσία
Σημειώνεται πως η Transneft είναι μία από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες εταιρείες στον ενεργειακό τομέα της Ρωσίας, καθώς διαχειρίζεται το εθνικό δίκτυο αγωγών πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων. Η Transneft διαχειρίζεται περίπου 67.000 χιλιόμετρα αγωγών πετρελαίου και προϊόντων και αποτελεί το βασικό δίκτυο μέσω του οποίου η Ρωσία εξάγει αργό πετρέλαιο και πετρελαϊκά προϊόντα στις διεθνείς αγορές. Επειδή η Ρωσία είναι ένας από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς ενέργειας παγκοσμίως, η εταιρεία αυτή είναι στρατηγικής σημασίας για τη ρωσική οικονομία και τη χρηματοδότηση του κρατικού προϋπολογισμού.
Διαβάστε ακόμη