Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς δήλωσε τη Δευτέρα (25/11) ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν πρόστιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συμμορφώνονται με τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

«Τα χρήματα πρέπει να παραμείνουν στις εταιρείες για τον εκσυγχρονισμό της δικής τους βιομηχανίας, της δικής τους εταιρείας», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Σολτς, σύμφωνα με το Reuters.

Νωρίτερα τη Δευτέρα, ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ δήλωσε ότι ήταν ανοιχτός στο να αναστείλει προσωρινά τα πρόστιμα που θα έπρεπε να καταβληθούν το επόμενο έτος, εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούσαν να αντισταθμίσουν τα όρια CO2 υπερβαίνοντας τους στόχους τους το 2026 και το 2027.

«Σχετικά με τα όρια του στόλου, η θέση μου είναι η εξής: Εμμένουμε στα όρια του στόλου και είμαστε ρεαλιστές όσον αφορά τη μετάβαση», δήλωσε ο Χάμπεκ μετά από συνάντηση με τον Ιταλό υπουργό Βιομηχανίας Αντόλφο Ούρσο στο Βερολίνο.

Είπε ότι αυτό θα δώσει στις εταιρείες ευελιξία και κίνητρο για περαιτέρω πρόοδο στην προστασία του κλίματος, χωρίς να τις αναγκάσει να πληρώσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων.

ΕΕ: Δύσκολη η επίτευξη του στόχου εκπομπών το 2025

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, οι μέσες εκπομπές των ταξινομημένων νέων αυτοκινήτων το 2025 πρέπει να είναι κατά 15% χαμηλότερες από ό,τι το 2021, αλλά η πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων έχει καταστήσει πιο δύσκολη την επίτευξη αυτού του στόχου.

Η Χίλντεγκαρντ Μίλερ, επικεφαλής του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας (VDA), δήλωσε ότι υπάρχει χάσμα μεταξύ των φιλόδοξων στόχων της ρύθμισης του στόλου CO2 και της επαρκούς πολιτικής στήριξης και των κινήτρων.

Είπε ότι η αδύναμη καταναλωτική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα και οι οικονομικές προκλήσεις εμποδίζουν την πρόοδο, παρά τις επενδύσεις 410 δισεκατομμυρίων ευρώ (430,05 δισεκατομμυρίων δολαρίων) της βιομηχανίας σε έρευνα και μετασχηματισμούς εργοστασίων μέχρι το 2028.

«Λαμβάνοντας υπόψη τη δύσκολη οικονομική κατάσταση, την έλλειψη ζήτησης για την ηλεκτρονική κινητικότητα από τους καταναλωτές και τις συνεχιζόμενες ανεπαρκείς συνθήκες πλαισίου, πρέπει να αποφευχθούν περαιτέρω επιβαρύνσεις από πιθανά πρόστιμα το 2025», δήλωσε ο Mueller στο Reuters.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος της Γερμανίας δήλωσε τη Δευτέρα ότι εμμένει στα όρια των στόλων της ΕΕ και στους κλιματικούς στόχους στον τομέα των μεταφορών, αλλά ότι μια ευέλικτη προσέγγιση όσον αφορά τον χρόνο καταβολής των προστίμων είναι μια βιώσιμη λύση, δεδομένων των σημερινών προκλήσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία.

«Διαφορετικά, η ασφάλεια σχεδιασμού που απαιτεί η βιομηχανία θα εγκαταλειφθεί και οι κατασκευαστές που εφαρμόζουν τους στόχους θα βρεθούν σε μειονεκτική θέση», δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου στο Reuters.

Διαβάστε ακόμη