Η LG Energy Solution Ltd, η οποία κατέχει το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ζήτησε από την Κομισιόν να μειώσει το ενεργειακό κόστος και να ενισχύσει την ανάπτυξη της στρατηγικής βιομηχανίας, εν μέσω έντονου ανταγωνισμού από την Κίνα. Το αίτημα αυτό ευθυγραμμίζεται με αντίστοιχες εκκλήσεις βιομηχανιών σε άλλες χώρες-μέλη της ΕΕ, καθώς και στην Ελλάδα.

Οι εγκαταστάσεις της νοτιοκορεάτικης LG Energy Solution κοντά στο Βρότσλαβ της Πολωνίας, λειτουργούν με περίπου το ήμισυ της χωρητικότητάς της φέτος λόγω της ασθενέστερης παγκόσμιας ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία έχει πλήξει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η ΕΕ προετοιμάζει αυστηρότερους κανονισμούς για το αποτύπωμα άνθρακα την ίδια στιγμή που οι παραγωγοί μπαταριών EV και ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα αυξάνουν την παρουσία τους στην ήπειρο, σύμφωνα με την LG Energy. Ως εκ τούτου, το μπλοκ — και στην περίπτωση αυτή η πολωνική κυβέρνηση — θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα στην παροχή πρόσβασης σε φθηνή ηλεκτρική ενέργεια σε βασικές αναπτυσσόμενες βιομηχανίες, όπως η κατασκευή μπαταριών EV.

«Αν η Πολωνία θέλει να οικοδομήσει προηγμένη βιομηχανία, πρέπει να συνδέσει φθηνή ηλεκτρική ενέργεια εκεί που παράγεται η επιχείρηση», δήλωσε ο Γιονγκ Γκερλ Λι, επικεφαλής εξωτερικών σχέσεων της LG Energy Solutions, στο Biskupice Podgorne. «Δεν μπορείτε να παρέχετε φθηνή ενέργεια για όλους. Δεν μπορεί να γίνει».

Η Πολωνία τείνει να προστατεύει τα νοικοκυριά, όχι τις βιομηχανίες, από το υψηλό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου. Η χώρα έχει μία από τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ λόγω της εξάρτησής της από την καύση άνθρακα, που προκαλεί δαπανηρές εκπομπές άνθρακα.

Προς το παρόν, η LG Energy Solutions προσαρμόζεται στην πιο αδύναμη αγορά EV. Σχεδιάζει να αρχίσει να κατασκευάζει πιο προσιτές μπαταρίες λιθίου-σιδηρού-φωσφορικού για αποθήκευση ενέργειας από το 2025 και για αυτοκίνητα από το 2026. Η χρήση του εργοστασίου ενδέχεται να αυξηθεί από το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους, με τις μπαταρίες αυτοκινήτων να εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής, Lee είπε.

Το υψηλό κόστος ενέργειας και ο ανταγωνισμός με την Κίνα

Το εργοστάσιο της LG Energy, το οποίο από μόνο του ήταν υπεύθυνο για το 3% των πολωνικών εξαγωγών το 2023, χρησιμοποιεί περίπου 1 τεραβατώρα ηλεκτρικής ενέργειας το χρόνο, αγοράζοντας ενέργεια μέσω άμεσων συμφωνιών με παραγωγούς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας καθώς και στην αγορά.

Θέλει η πολωνική κυβέρνηση να επιτρέψει στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε 14 ειδικές οικονομικές ζώνες σε όλη τη χώρα να έχουν προτεραιότητα στη λήψη φθηνής και πράσινης ενέργειας, ειδικά καθώς η χρήση ενέργειας πρόκειται να αυξηθεί με την άνοδο του αυτοματισμού και την επέκταση της αποθήκευσης δεδομένων.

Χωρίς αυτό, ο ανταγωνισμός με κινεζικές εταιρείες θα μπορούσε να είναι δύσκολος για τις επιχειρήσεις στην ΕΕ. Το γεγονός ότι το μπλοκ εργάζεται σε νέους κανόνες για τις μπαταρίες, οι οποίοι αναμένεται να επιβάλλουν αυστηρότερες απαιτήσεις για το αποτύπωμα άνθρακα για τους παραγωγούς, επιτείνει τον επείγοντα χαρακτήρα.

«Οι παραγωγοί στην Κίνα είναι ανταγωνιστικοί, γι’ αυτό εμείς – ως Ευρώπη – πρέπει να δράσουμε γρήγορα», είπε ο Λι. «Η πολωνική κυβέρνηση πρέπει να σκεφτεί πώς να προστατεύσει μια τόσο σημαντική και στρατηγική βιομηχανία».

Διαβάστε ακόμη