Ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Northvolt, Πίτερ Κάρλσον, παραιτήθηκε την Παρασκευή, μία ημέρα μετά την αίτηση της εταιρείας για προστασία από χρεοκοπία στις ΗΠΑ βάσει του Κεφαλαίου 11. Η σουηδική εταιρεία, που ξεκίνησε το 2016 με το όραμα να γίνει κορυφαία δύναμη στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, βρέθηκε σε κρίση, αντιμετωπίζοντας προβλήματα παραγωγής και σοβαρή έλλειψη χρηματοδότησης.

Όπως αναφέρει το Reuters, η Northvolt είχε αναδειχθεί ως το μεγαλύτερο στοίχημα της Ευρώπης για μείωση της εξάρτησης από Ασιάτες κατασκευαστές μπαταριών, όπως η κινεζική CATL και BYD, κάτι κρίσιμο για την ενεργειακή μετάβαση. Ωστόσο, μέσα σε λίγους μήνες, από πρωτοπόρος στον κλάδο, κατέληξε να παλεύει για την επιβίωσή της. Η εταιρεία έχει λάβει πάνω από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις, με μετόχους κολοσσούς όπως η Volkswagen και η Goldman Sachs. Παρά τη στήριξη, χρειάζεται να εξασφαλίσει επιπλέον 1-1,2 δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκαταστήσει τη λειτουργία της, σύμφωνα με τον απερχόμενο CEO.

Η διαδικασία του Κεφαλαίου 11 επιτρέπει στη Northvolt να αναδιοργανωθεί, ενώ συνεχίζει να εκπληρώνει τις δεσμεύσεις της προς πελάτες και προμηθευτές. Παρόλα αυτά, η εταιρεία διέθετε μόλις 30 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά τη στιγμή της αίτησης, αρκετά για μία εβδομάδα, ενώ τα χρέη της ανέρχονται σε 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Σε αυτά περιλαμβάνονται 313 εκατομμύρια δολάρια προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) και 154 εκατομμύρια δολάρια από μετόχους. Η EIB δήλωσε ότι θα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, δεδομένης της στρατηγικής σημασίας μιας ευρωπαϊκής βιομηχανίας μπαταριών.

Τι πήγε λάθος με τη Northvolt

Η εταιρεία εξασφάλισε 100 εκατομμύρια δολάρια από τη Scania για τη διαδικασία αναδιάρθρωσης, ενώ αναζητά περαιτέρω επενδυτές. Εσωτερικές πηγές ανέφεραν προβλήματα στην αύξηση παραγωγής, που αποδίδονται σε τεχνικά ζητήματα, ανεπάρκεια προσωπικού και υπερβολικά φιλόδοξους στόχους. Ο Κάρλσον, ο οποίος θα παραμείνει σύμβουλος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου, παραδέχθηκε ότι η εταιρεία υπερεκτίμησε τις δυνατότητές της.

Επί του παρόντος, μόνο μία γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Σουηδίας λειτουργεί πλήρως, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια ολοκλήρωσης δύο ακόμη γραμμών για την προμήθεια της Porsche και της Audi. Η Northvolt αναζητά στρατηγικούς εταίρους για την αναδιάρθρωση, ενώ παράλληλα εξετάζει σχέδιο εκκαθάρισης ως εναλλακτική.

Διαβάστε ακόμη