Ο σουηδικός προμηθευτής ηλεκτρικών οχημάτων θα επιδιώξει να αναδιαρθρωθεί βάσει του κεφαλαίου 11 του πτωχευτικού κώδικα, ανέφερε σε ανακοίνωσή του. Η Northvolt διέθετε περίπου 30 εκατομμύρια δολάρια σε διαθέσιμα μετρητά, όπως ανέφερε στην κατάθεσή της, και 5,84 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρέος.
Η εταιρεία αποφάσισε να ακολουθήσει τη νομική οδό των ΗΠΑ για να παράσχει ένα γνωστό πλαίσιο για τους υφιστάμενους επενδυτές και τρίτους που έχουν δείξει ενδιαφέρον για την παροχή χρηματοδότησης, δήλωσε πρόσωπο που επικαλείται το Bloomberg.
Η κίνηση αυτή επισφραγίζει μήνες συνομιλιών με τους ιδιοκτήτες, τους πελάτες και τους πιστωτές για να βρεθεί ένας τρόπος ώστε ο σπάνιος εγχώριος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη να προχωρήσει μπροστά, αφού τα κεφάλαια τελείωσαν. Η εταιρεία μείωσε τις θέσεις εργασίας και ακύρωσε τα σχέδια επέκτασης σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τη στενότητα ρευστότητας που εντάθηκε το φθινόπωρο, αφού έχασε ένα βασικό συμβόλαιο και δεν μπόρεσε να έχει πρόσβαση σε εγγυήσεις δανείων ύψους 1,5 δισ. δολαρίων.
Η Northvolt δήλωσε ότι το κύριο εργοστάσιό της κοντά στον Αρκτικό Κύκλο στη Σουηδία θα λειτουργεί κανονικά κατά τη διάρκεια της αναδιάρθωσης. «Η εταιρεία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί παραδόσεις στους πελάτες, ενώ θα εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προς τους κρίσιμους προμηθευτές και την καταβολή των μισθών στους εργαζόμενους», σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Μέσω της δικαστικής διαδικασίας, η Northvolt θα έχει πρόσβαση σε περίπου 145 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά ως εγγύηση, δήλωσε η εταιρεία. Η Scania CV AB, η μονάδα κατασκευής φορτηγών της Volkswagen AG και βασικός πελάτης της Northvolt, δήλωσε ότι θα παράσχει 100 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση οφειλέτη υπό κατοχή.
Η Northvolt απασχολεί 6.400 υπαλλήλους σε Σουηδία, Πολωνία και ΗΠΑ
Ο Αμερικανός πτωχευτικός δικαστής Alfredo Perez δήλωσε κατά τη διάρκεια της ακρόασης ότι θα εγκρίνει το αίτημα της Northvolt να αρχίσει να αξιοποιεί τη χρηματοδότηση της πτώχευσης και άλλες πηγές μετρητών των δανειστών για την κάλυψη των μισθών των εργαζομένων και άλλων εξόδων στο κεφάλαιο 11. Κατά τη διάρκεια της ακρόασης, ένας δικηγόρος της Northvolt αποκάλυψε ότι η εταιρεία απέλυσε περίπου το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της πριν από την πτώχευση. Ωστόσο, η Northvolt εξακολουθεί να απασχολεί περίπου 6.400 υπαλλήλους στη Σουηδία, την Πολωνία και τις ΗΠΑ, ανέφερε σε δικαστική κατάθεση.
Οι θυγατρικές της Northvolt που είναι υπεύθυνες για τα σχεδιαζόμενα εργοστάσια στη Γερμανία και τον Καναδά παραμένουν εκτός της διαδικασίας του κεφαλαίου 11, αν και η εταιρεία δήλωσε σε δικαστικές καταθέσεις ότι θα αναβληθεί.
Αν και η Northvolt είναι ιδιωτική εταιρεία, θεωρήθηκε ως πρότυπο για τις ευρωπαϊκές ελπίδες να δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη αλυσίδα εφοδιασμού για τα ηλεκτρικά οχήματα, αντιπαλεύοντας την κυριαρχία των καθιερωμένων κινεζικών και νοτιοκορεατικών κατασκευαστών μπαταριών.
Πώς η Northvolt έφτασε να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Northvolt διεξήγαγε εντατικές διαπραγματεύσεις με τη συμμετοχή δανειστών, μετόχων και πελατών για μια πρόταση διάσωσης ύψους άνω των 300 εκατ. δολαρίων που είχε ως στόχο να βοηθήσει την εταιρεία να ξεπεράσει την ανάγκη για πιο μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση. Όταν δεν επετεύχθη συμφωνία, η εταιρεία κατασκευής μπαταριών αναγκάστηκε να ζητήσει προστασία από τους πιστωτές της.
Οι δικαστικές καταθέσεις της εταιρείας έδειξαν πόσο εξαρτημένη είχε γίνει η Northvolt από βασικούς πελάτες. Τα χρέη της περιλαμβάνουν ένα μετατρέψιμο μέσο ύψους 330 εκατομμυρίων δολαρίων από τη Volkswagen, τον μεγαλύτερο μέτοχό της, το οποίο λήγει τον Δεκέμβριο του 2025.
Η εταιρεία έχασε 1,2 δισ. δολάρια το 2023, γεγονός που απέδωσε στους Ασιάτες κατασκευαστές που κατέβασαν τις τιμές.
Οι ελπίδες της είναι πλέον προσκολλημένες σε έναν γενικότερο στόχο, όπως δήλωσε: «Να συνεργαστεί με έναν ή περισσότερους μακροπρόθεσμους στρατηγικούς ή χρηματοοικονομικούς επενδυτές», σύμφωνα με τον Scott Millar, ανώτερο διευθύνοντα σύμβουλο της Teneo, του χρηματοοικονομικού συμβούλου της Northvolt.
Οι προκλήσεις της Northvolt αυξήθηκαν το 2024
Ιανουάριος | Υπογράφηκε δάνειο ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων- δεν πληρώθηκε ποτέ |
Ιούνιος | Η BMW ακυρώνει παραγγελία μπαταριών ύψους 2 δισ. ευρώ |
Ιούλιος | Η εταιρεία αναφέρει ζημίες ύψους 1 δισ. δολαρίων για το 2023 |
Σεπτέμβριος | Ξεκινά η στρατηγική αναθεώρηση, μείωση του 20% του προσωπικού |
Οκτώβριος | Επέκταση του σουηδικού εργοστασίου τίθεται σε καθεστώς πτώχευσης |
Οκτώβριος | Η Volvo Cars αναλαμβάνει την κυριότητα της κοινοπραξίας |
Ορισμένοι επενδυτές της Northvolt ήταν πρόθυμοι να συμφωνήσουν με το σχέδιο διάσωσης. Η σουηδική 4 to 1 Investments ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι ήταν έτοιμη να στηρίξει τη Northvolt με πρόσθετα κεφάλαια, αλλά «δεν υπήρχε υποστήριξη από μια αρκετά ευρεία ομάδα βασικών ενδιαφερομένων μερών της εταιρείας».
Τα κρατικά συνταξιοδοτικά ταμεία είχαν επενδύσει περίπου 5,8 δισεκατομμύρια κορώνες (520 εκατομμύρια δολάρια) σε μετοχές και μετατρέψιμο χρέος της Northvolt.
Η Northvolt άνοιξε την κύρια μονάδα της στο Skelleftea, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, το 2021, αλλά δεν μπόρεσε να επιτύχει τους στόχους για την αύξηση των όγκων. Εν τω μεταξύ, η τελική αγορά EV της αποδυναμώθηκε, ενώ οι ισχυρότεροι ανταγωνιστές της οδήγησαν τις τιμές των μπαταριών προς τα κάτω. Τον Ιούνιο, ο μέτοχος BMW AG ακύρωσε μια παραγγελία μπαταριών αξίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων λόγω προβλημάτων ποιότητας.
Η Northvolt ξεκίνησε σύντομα μια αναθεώρηση του εκτεταμένου σχεδίου ανάπτυξής της. Αποφάσισε να περικόψει το 20% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της, αντικατέστησε τον διευθύνοντα σύμβουλο του ναυαρχικού εργοστασίου και χρεοκόπησε μια μονάδα αφιερωμένη στην επέκταση στο Skelleftea.
Η Volvo Car AB κίνησε διαδικασίες τον περασμένο μήνα για να αναλάβει την κοινή τους επιχείρηση, ενώ ο εκπρόσωπος της Volkswagen αποχώρησε.
Διαβάστε ακόμη