Μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουν αυξήσει τις επενδύσεις στον τομέα των βιοκαυσίμων, ποντάροντας στο βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF), με 43 έργα που αναμένεται να είναι έτοιμα και να λειτουργούν έως το 2030, αναφέρει σε έκθεσή της η εταιρεία συμβούλων Rystad.

Η εταιρεία ενεργειακών ερευνών αναφέρει ότι οι επενδύσεις από κολοσσούς του κλάδου, όπως οι ExxonMobil, Chevron, BP, Shell, TotalEnergies και Eni, θα μπορούσαν να προσθέσουν 286.000 βαρέλια ημερησίως (bpd) παραγωγικής ικανότητας.

Το SAF, που παράγεται από απόβλητα και υπολείμματα όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι ή οργανικές καλλιέργειες, εκπέμπει την ίδια ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα με την κηροζίνη όταν καίγεται. Ωστόσο, θεωρείται λιγότερο ρυπογόνος λόγω της παραγωγής του από υπολείμματα ή φυτά και όχι από νεογεώτρητο πετρέλαιο, το οποίο απελευθερώνει πρόσθετα αέρια του θερμοκηπίου.

Η αεροπορική βιομηχανία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με την ενέργεια, σύμφωνα με το Reuters.

Η BP προηγείται με τη μεγαλύτερη ανακοινωθείσα παραγωγική ικανότητα, η οποία φτάνει συνολικά τα 130.000 bpd. Στρατηγικές εξαγορές, όπως η εξαγορά της Bunge Bioenergia από την BP και η εξαγορά της Renewable Energy Group από τη Chevron, έχουν ενισχύσει τις θέσεις των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών στον τομέα αυτό.

Παρά το υψηλότερο κόστος του σε σύγκριση με το καύσιμο αεριωθουμένων με βάση το πετρέλαιο, η υιοθέτηση του SAF κερδίζει έδαφος. Οι κυβερνητικές εντολές ωθούν τις επενδύσεις, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να απαιτεί τη χρήση τουλάχιστον 2% του SAF στις αερομεταφορές έως το 2025 και τον Λευκό Οίκο Μπάιντεν να στοχεύει στην κάλυψη όλης της ζήτησης αεροπορικών καυσίμων στις ΗΠΑ με SAF έως το 2050.

Διαβάστε ακόμη