Ο μεγαλύτερος ολοκληρωμένος παραγωγός ενέργειας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η OMV Petrom, και η εθνική αεροπορική εταιρεία της Ρουμανίας, TAROM, υπέγραψαν συμβόλαιο για την προμήθεια βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF), αποτελώντας πρωτοπορία για την ρουμανική αεροπορία. Σύμφωνα με το ceenergy news, από την 1η Ιανουαρίου 2025, η OMV Petrom θα προμηθεύει την TAROM με SAF σε τέσσερα αεροδρόμια στη Ρουμανία, σε συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του Κανονισμού RefuelEU Aviation: το Διεθνές Αεροδρόμιο Henri Coandă στο Βουκουρέστι, το Διεθνές Αεροδρόμιο Avram Iancu στο Κλουζ, το Διεθνές Αεροδρόμιο Traian Vuia στην Τιμισοάρα και το Διεθνές Αεροδρόμιο Ιασίου.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με την TAROM, μια μακροχρόνια σχέση μεταξύ δύο σημαντικών ρουμανικών εταιρειών», δήλωσε ο Radu Căprău, μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της OMV Petrom, υπεύθυνος για τη Διύλιση και το Μάρκετινγκ. «Αυτό ενισχύει τους επιχειρηματικούς μας δεσμούς και υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας για βιώσιμες μεταφορές. Η OMV Petrom είναι δεσμευμένη στην εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων και στην επίτευξη στόχων για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Στο πλαίσιο της Στρατηγικής 2030, σχεδιάζουμε τη μεγαλύτερη επένδυση για την απανθρακοποίηση των μεταφορών στη Ρουμανία, άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, που περιλαμβάνει και την ανάπτυξη ανανεώσιμων καυσίμων. Φέτος, λάβαμε την τελική απόφαση επένδυσης για την κατασκευή, στο διυλιστήριο Petrobrazi, μιας μονάδας παραγωγής δυναμικότητας 250 kt/έτος για βιοντίζελ και SAF, η οποία αναμένεται να τεθεί σε παραγωγή το 2028».
Η σημασία του deal με την OMV για την TAROM
Η TAROM, η εθνική αεροπορική εταιρεία της Ρουμανίας, γίνεται μία από τις πρώτες αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή που συμμορφώνεται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα βιωσιμότητας, συνεισφέροντας σημαντικά στη μείωση των εκπομπών άνθρακα στην αεροπορία. Η εταιρεία συνεχίζει τις προσπάθειές της για βιώσιμο μετασχηματισμό, έχοντας κατακτήσει την πρώτη θέση για τις χαμηλότερες εκπομπές CO₂ σε μεσαίας απόστασης πτήσεις το 2022 και το 2023, στο SkyTeam Sustainable Flight Challenge, που διοργανώνει η Συμμαχία SkyTeam.
«Βρισκόμαστε σε ένα σημείο όπου η βιωσιμότητα γίνεται κεντρικός παράγοντας για ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία, με τις απαιτήσεις για χρήση SAF να τίθενται σε ισχύ το 2025», πρόσθεσε ο Costin Iordache, Γενικός Διευθυντής της TAROM. «Είμαστε ικανοποιημένοι που βρισκόμαστε ανάμεσα στις πρωτοπόρες εταιρείες αυτής της πρωτοβουλίας, με την υποστήριξη της OMV Petrom. Η επιτάχυνση της χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων είναι απαραίτητη για να πετύχουμε τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουν τεθεί για το 2030, και η εισαγωγή SAF για τον στόλο της TAROM αποτελεί τη σταθερή μας δέσμευση για συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς στόχους».
Το SAF, ένα καύσιμο που παράγεται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες, μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά πάνω από 80% σε όλο τον κύκλο ζωής του, σε σύγκριση με τη συμβατική κηροζίνη. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Fit for 55 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο Κανονισμός RefuelEU Aviation εισάγει την υποχρέωση χρήσης SAF σε ποσοστό 2% από το 2025, με σταδιακή αύξηση στο 70% έως το 2050 (6% το 2030). Επιπλέον, απαιτεί από τους προμηθευτές καυσίμων να παρέχουν βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο στα αεροδρόμια εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Διαβάστε ακόμη