Η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, προθεσμία που λήγει την Πέμπτη. Αυτή η απόφαση έρχεται ύστερα από αποτυχημένες διαπραγματεύσεις μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου σχετικά με τις εμπορικές τους διαφορές. Η εμπορική διαμάχη επικεντρώνεται κυρίως στις επιδοτήσεις που παρέχει η κινεζική κυβέρνηση στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες επηρεάζουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Οι επιδοτήσεις αυτές έχουν ενισχύσει τις εξαγωγές πράσινης τεχνολογίας από την Κίνα προς την ΕΕ και έχουν προκαλέσει ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στην ευρωπαϊκή βιομηχανία.

Σύμφωνα με το Warrington Guardian, ο Βάλντις Ντομπρόβσκις, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε ότι οι νέοι δασμοί, οι οποίοι θα ισχύσουν για πέντε χρόνια, είναι αναγκαίοι για την προστασία των δίκαιων πρακτικών στην αγορά και της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Επιπλέον, ανέφερε ότι η ΕΕ παραμένει ανοιχτή σε εναλλακτικές λύσεις, εφόσον αυτές είναι αποτελεσματικές και συμβατές με τις διεθνείς εμπορικές ρυθμίσεις. Οι δασμοί θα φτάσουν το 17% για τα αυτοκίνητα της BYD, το 18,8% για τη Geely και το 35,3% για την κρατική SAIC της Κίνας. Οι δυτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, όπως οι Volkswagen και BMW, θα υπόκεινται σε δασμούς 20,7%. Η Tesla θα έχει ειδικό συντελεστή 7,8%, υπολογισμένο μεμονωμένα.

Ανησυχίες στη Γερμανία προκαλεί η απόφαση της ΕΕ

Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει ανησυχίες στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και έδρα πολλών σημαντικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η Χιλντεγκάρντ Μίλερ, πρόεδρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέφερε ότι οι δασμοί αποτελούν πισωγύρισμα για το ελεύθερο εμπόριο, θέτοντας σε κίνδυνο θέσεις εργασίας και την ανάπτυξη της Ευρώπης. Επισήμανε επίσης την ανάγκη να επιλυθούν οι προκλήσεις μέσω διαλόγου. Η επιτροπή καταδεικνύει ότι η Κίνα έχει καταφέρει να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην ΕΕ με τη βοήθεια επιδοτήσεων σε όλη την παραγωγική διαδικασία. Αυτό περιλαμβάνει την παροχή φθηνής γης για εργοστάσια και τη διάθεση οικονομικών πόρων από κρατικές τράπεζες.

Η ανησυχία στην ΕΕ αυξάνεται, καθώς πιστεύουν ότι η ραγδαία αύξηση των κινεζικών αυτοκινήτων μπορεί να απειλήσει την ικανότητα της Ένωσης να αναπτύξει τη δική της πράσινη τεχνολογία, κάτι που είναι κρίσιμο για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Επιπλέον, οι επιχειρηματικοί όμιλοι και τα συνδικάτα φοβούνται ότι οι θέσεις εργασίας 2,5 εκατομμυρίων εργαζομένων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να κινδυνεύσουν, καθώς και οι θέσεις άλλων 10,3 εκατομμυρίων ατόμων που εξαρτώνται έμμεσα από την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Διαβάστε ακόμη