Τα πέντε μεγαλύτερα μέλη της ΕΕ δαπανούν 42 δισεκατομμύρια ευρώ (45,60 δισεκατομμύρια δολάρια) ετησίως για την επιδότηση των εταιρικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, σύμφωνα με μελέτη που ανατέθηκε από την περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment (T&E), η οποία ζήτησε περισσότερες επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν περίπου το 60% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Η Ιταλία παρέχει 16 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις για εταιρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, ακολουθούμενη από τη Γερμανία, η οποία παρέχει 13,7 δισεκατομμύρια ευρώ, έδειξε η μελέτη της εταιρείας συμβούλων Environmental Resources Management (ERM), η οποία δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα. Η Γαλλία και η Πολωνία παρείχαν 6,4 δισ. ευρώ και 6,1 δισ. ευρώ ετησίως αντίστοιχα.

Οι εταιρείες προσφέρουν αυτοκίνητα ως προνόμια για τους εργαζομένους, συχνά με σημαντικές επιδοτήσεις σε είδος, συμπεριλαμβανομένων των αντισταθμιστικών φόρων κατανάλωσης και των οφελών χρήσης καυσίμων.

Περίπου 15 δισεκατομμύρια ευρώ στις τέσσερις χώρες πηγαίνουν για την επιδότηση των SUV, σύμφωνα με τη μελέτη. Οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων λαμβάνουν κατά μέσο όρο ετήσιο φορολογικό όφελος 6.800 ευρώ, το οποίο κυμαίνεται έως και 21.600 ευρώ για τα μεγαλύτερα μοντέλα με υψηλή ρύπανση.

«Αυτό είναι εντελώς παράλογο και εντελώς απαράδεκτο, ότι εξακολουθούμε να ρίχνουμε δισεκατομμύρια χρήματα των φορολογουμένων σε μια τεχνολογία που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πράσινη μετάβαση», δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής στόλων της T&E Stef Cornelis.

Η μελέτη έρχεται καθώς οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη έχουν μειωθεί, εν μέρει επειδή είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα μοντέλα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα και συνεπώς απρόσιτα για πολλούς καταναλωτές.

Πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ

Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 43,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Αύγουστο, καθώς οι μεγαλύτερες αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Γερμανία και η Γαλλία, κατέγραψαν πτώση 68,8% και 33,1% αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου.

Η μελέτη της ERM διαπίστωσε ότι οικονομικά κίνητρα για τους οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων ώστε να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρέχονται μόνο στο πρώην μέλος της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (Ursula von der Leyen) δήλωσε στον νέο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα Wopke Hoekstra με επιστολή της 17ης Σεπτεμβρίου ότι μία από τις προτεραιότητες του Hoekstra θα είναι να προτείνει τρόπους σταδιακής κατάργησης των επιδοτήσεων για τα ορυκτά καύσιμα.

Διαβάστε ακόμη