Η Saudi Aramco είναι “αρκετά αισιόδοξη” σχετικά με τη ζήτηση πετρελαίου στην Κίνα, ειδικά υπό το πρίσμα του πακέτου τόνωσης της κυβέρνησης που στοχεύει στην ενίσχυση της ανάπτυξης, σύμφωνα με τον επικεφαλής της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Aramco, Amin Nasser, δήλωσε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Singapore International Energy Week ότι υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα αεροσκαφών και νάφθα, ιδίως για έργα μετατροπής υγρών σε χημικά, σύμφωνα με δημοσίευμα στο Reuters.

Τόνισε ότι μεγάλο μέρος αυτής της ζήτησης προέρχεται από την ανάπτυξη των χημικών αναγκών στην Κίνα, ειδικά για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και τα φωτοβολταϊκά που απαιτούν περισσότερα χημικά.

Η Σαουδική Αραβία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου στην Κίνα, πίσω από τη Ρωσία, και έχει συμμετοχές σε κινεζικά διυλιστήρια. Ο Nasser, επισήμανε ότι η πρόοδος στη μετάβαση της ενέργειας στην Ασία είναι πιο αργή, λιγότερο δίκαιη και πιο περίπλοκη από ό,τι πολλοί είχαν αναμένει. Κάλεσε για επαναφορά των πολιτικών για τις αναπτυσσόμενες χώρες, προτείνοντας ότι παρά τη μετάβαση, αναμένεται σημαντική αύξηση στη ζήτηση πετρελαίου στον Παγκόσμιο Νότο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο Nasser εκτίμησε ότι περισσότερο από 100 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως θα απαιτούνται μέχρι το 2050, σε έντονη αντίθεση με τις προβλέψεις ότι η ζήτηση πετρελαίου θα πέσει μόλις στα 25 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως.

Ο Nasser τόνισε την ανάγκη οι χώρες να επιλέξουν ένα ενεργειακό μείγμα που να ευθυγραμμίζεται με τους κλιματικούς τους στόχους με ρυθμό κατάλληλο για τις συνθήκες τους. Υποστήριξε τις επενδύσεις σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο που οι αναπτυσσόμενες χώρες μπορούν να αντέξουν οικονομικά και επισήμανε τη σημασία της μείωσης των εκπομπών άνθρακα από συμβατικές πηγές μέσω βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας και ανάπτυξης συστημάτων αποθήκευσης και αξιοποίησης CO2 (CCUS).

Η ζήτηση για πετρέλαιο και άνθρακα παραμένει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα

Παρά τα τρισεκατομμύρια που επενδύονται στη παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση, η ζήτηση για πετρέλαιο και άνθρακα παραμένει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, κάτι που υπονομεύει τα σχέδια ενεργειακής μετάβασης. Η Ασία, που καταναλώνει πάνω από το μισό της παγκόσμιας ενέργειας, στηρίζεται σε συμβατικούς πόρους για το 84% των ενεργειακών της αναγκών. Ο Nasser δήλωσε ότι οι εναλλακτικές πηγές κυρίως καλύπτουν την αύξηση της κατανάλωσης, παρά να αντικαθιστούν τη ζήτηση για συμβατική ενέργεια.

Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα στην Ασία, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική υπολείπεται σε σχέση με αυτή της Κίνας, των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω των ανησυχιών για προσιτότητα και υποδομές. Επεσήμανε ότι η πρόοδος των ηλεκτρικών οχημάτων δεν επηρεάζει το υπόλοιπο 75% της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου, καθώς τομείς όπως η βαριά μεταφορά και οι πετροχημικές βιομηχανίες έχουν περιορισμένες οικονομικά βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις στο πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.

Ο Nasser δήλωσε ότι οι αναπτυσσόμενες χώρες ενδέχεται να χρειάζονται σχεδόν 6 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για να χρηματοδοτήσουν την ενεργειακή μετάβαση και κάλεσε να έχουν μεγαλύτερο λόγο στη διαμόρφωση πολιτικών για το κλίμα.

Διαβάστε ακόμη