Η Exxon Mobil βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες με άλλους μετόχους για να ανοίξει τον δρόμο για την πώληση του μεριδίου της στο δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο της Γερμανίας, η οποία σταμάτησε μετά από δικαστική απόφαση νωρίτερα φέτος, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα, αναφέρει το Bloomberg.
Πριν από σχεδόν ένα χρόνο, ο αμερικανικός πετρελαϊκός κολοσσός ανακοίνωσε τα σχέδιά του να πουλήσει το 25% του μεριδίου του στην MiRO Mineraloelraffinerie Oberrhein GmbH στη νότια πόλη Καρλσρούη της χώρας στον έμπορο εμπορευμάτων Alcmene, μια αυστριακή θυγατρική του εμπόρου και διαχειριστή τερματικών σταθμών Liwathon Ltd, αλλά η συμφωνία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Η Shell Plc – άλλος μέτοχος του διυλιστηρίου – έλαβε τον Ιούλιο νομική απόφαση από το Ανώτατο Περιφερειακό Δικαστήριο της Καρλσρούης, σύμφωνα με την οποία η Exxon Mobil θα έπρεπε πρώτα να έχει ζητήσει την έγκριση όλων των μετόχων του διυλιστηρίου.
Η Exxon Mobil βρίσκεται τώρα στη διαδικασία κατάρτισης ενός πακέτου αποζημίωσης με τη Shell, δήλωσαν οι άνθρωποι, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν, καθώς οι συζητήσεις είναι ιδιωτικές. Πρόσθεσαν ότι τα μέρη είναι βέβαια ότι θα καταλήξουν σύντομα σε συμφωνία, η οποία θα επιτρέψει να κλείσει η πώληση μετοχών.
Υπό την πίεση των περιβαλλοντικών στόχων και με νέα εστίαση στην παραγωγή αργού με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες του κόσμου αποσύρονται από μεγάλο μέρος των χαρτοφυλακίων τους στα μεταγενέστερα στάδια, με τις εμπορικές εταιρείες και τους ομίλους ιδιωτικών κεφαλαίων να είναι μερικοί από τους κύριους αγοραστές.
Η Exxon διαπραγματεύεται την πώληση ενός γαλλικού διυλιστηρίου σε μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει τον όμιλο Trafigura, ενώ η Shell βρίσκεται στη διαδικασία πώλησης των περιουσιακών στοιχείων διύλισης και χημικών προϊόντων της στη Σιγκαπούρη σε μια κοινοπραξία που περιλαμβάνει την Glencore Plc.
Η Exxon Mobil, η Shell Deutschland και η Miro αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Liwathon δεν απάντησε σε αιτήματα για σχολιασμό. Το υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας επίσης δεν σχολίασε, αλλά δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα ακολουθήσει τη συνήθη υποχρέωσή της να διασφαλίσει τη συμμόρφωση με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία, την ασφάλεια του εφοδιασμού και τη νομοθεσία περί εξωτερικού εμπορίου.
Το διυλιστήριο Miro – στους μετόχους του οποίου περιλαμβάνονται η Shell, η Exxon Mobil, η Phillips 66 και μια τοπική μονάδα της Rosneft PJSC που βρίσκεται επί του παρόντος υπό τον έλεγχο της γερμανικής κυβέρνησης – επεξεργάζεται περίπου 15 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου ετησίως, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμη