Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν αυξανόμενες ανησυχίες για βαριά πρόστιμα λόγω της επικείμενης αυστηροποίησης των κανονισμών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Το ανώτατο όριο της ΕΕ για τις μέσες εκπομπές από τις πωλήσεις νέων οχημάτων θα μειωθεί στα 93,6 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (g/km) το 2025, γεγονός που αντανακλά μείωση κατά 15% σε σχέση με το 2021. Η υπέρβαση αυτών των ορίων μπορεί να οδηγήσει σε τεράστια πρόστιμα.
Όπως αναφέρει το cnbc, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί ότι η βιομηχανία στερείται «κρίσιμων προϋποθέσεων» για να στηρίξει τη μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές ρύπων και ότι οι ισχύοντες κανόνες της ΕΕ «δεν λαμβάνουν υπόψη τη βαθιά αλλαγή του γεωπολιτικού και οικονομικού κλίματος».
Η ομάδα πίεσης των αυτοκινητοβιομηχανιών, που εκπροσωπεί τις BMW, Ferrari, Renault, Volkswagen και Volvo, καλεί τα θεσμικά όργανα της ΕΕ να προωθήσουν επείγοντα μέτρα ανακούφισης πριν από την έναρξη ισχύος των νέων στόχων CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά το 2025.
Οι κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν μια τέλεια «καταιγίδα» προκλήσεων στην πορεία προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης προσιτών μοντέλων, της βραδύτερης από την αναμενόμενη εξάπλωσης των σημείων φόρτισης και των πιθανών επιπτώσεων των ευρωπαϊκών δασμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Η χτυπημένη από την κρίση Volkswagen και αρκετές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν σχέδια για την καθυστέρηση προηγούμενων στόχων για τη σταδιακή κατάργηση των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη.
Η ACEA αναφέρει ότι το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες στην ΕΕ έχει μειωθεί στο 12,6% φέτος, από 13,9% το 2023, ενώ οι πωλήσεις αυτοκινήτων του μπλοκ παραμένουν περίπου 18% χαμηλότερες από τα προ της πανδημίας επίπεδα το 2019.
Ωστόσο, δεν είναι όλοι πεπεισμένοι ότι η πρόκληση των πωλήσεων που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία συνιστά κρίση σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Η ομάδα εκστρατείας Transport & Environment δήλωσε σε ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη ότι η τρέχουσα κατάσταση θα πρέπει αντ’ αυτού να θεωρηθεί ως «μεταβατική φάση» κατά την οποία οι κατασκευαστές προσαρμόζονται στους νέους κανονισμούς και στις μεταβαλλόμενες δυναμικές της αγοράς EV.
Οι αναλυτές της Transport & Environment δήλωσαν ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είχε από το 2019 περιθώριο να σχεδιάσει τον στόχο CO2 του επόμενου έτους και ότι οι κατασκευαστές μπορούν να αποφύγουν να πληρώσουν μεγάλα πρόστιμα πουλώντας περισσότερα υβριδικά και πιο αποδοτικά αυτοκίνητα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται επίσης από τις ευελιξίες του κανονισμού που μειώνουν περαιτέρω τεχνητά τις εκπομπές CO2 τους, καθώς και από τη δυνατότητα να συγκεντρώνουν τις εκπομπές τους με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Οι κερδοφόρες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να χρειαστεί να πουλήσουν λιγότερα μεγάλα ρυπογόνα SUV, αλλά αυτός είναι ο στόχος του κανονισμού για το CO2 στα αυτοκίνητα. Οι οδικές μεταφορές είναι ο κύριος συντελεστής των εκπομπών CO2 από τις μεταφορές στην ΕΕ, με τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να ευθύνονται για σχεδόν το 15% των συνολικών εκπομπών.
Διαβάστε ακόμη