Η κινεζική Sinopec κατέγραψε αύξηση 2,6% στα καθαρά κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του έτους, όπως ανακοίνωσε την Κυριακή, καθώς η παραγωγή ρεκόρ πετρελαίου και φυσικού αερίου αντιστάθμισε την πτώση της εγχώριας ζήτησης για διυλισμένα καύσιμα και πετροχημικά, σύμφωνα με το Reuters.

Η China Petroleum & Chemical Corp, όπως είναι η επίσημη ονομασία της Sinopec, ανακοίνωσε την Κυριακή καθαρά κέρδη 37,1 δισ. γιουάν (5,21 δισ. δολάρια) για την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου, σύμφωνα με την κατάθεση στο χρηματιστήριο της Σαγκάης.

Η Sinopec, ο μεγαλύτερος διυλιστής πετρελαίου στον κόσμο με βάση τη δυναμικότητα, δήλωσε ότι η παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου έφθασε στο υψηλό επίπεδο ρεκόρ των 257,66 εκατομμυρίων βαρελιών ισοδύναμου πετρελαίου, αυξημένη κατά 3,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με αιχμή την αύξηση της παραγωγής φυσικού αερίου.

Η παραγωγή φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά 6% στα 700,57 δισεκατομμύρια κυβικά πόδια, όπως ανέφερε προηγουμένως η Sinopec, ενώ η παραγωγή αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 0,6% σε ετήσια βάση στα 140,53 εκατομμύρια βαρέλια.

Οι πωλήσεις διυλισμένων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 2,1% σε 119 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, αν και το εγχώριο τμήμα αυτών των πωλήσεων μειώθηκε κατά 2,5% σε 90,14 εκατομμύρια τόνους.

Τα έσοδα υποχώρησαν κατά 1,1% σε 1,58 τρισεκατομμύρια γουάν, παρασυρόμενα από τις χαμηλότερες πωλήσεις και τιμές του ντίζελ και των πετροχημικών προϊόντων.

«Η επιδείνωση της ζήτησης ντίζελ στην Κίνα φαίνεται να είναι η πιο ανησυχητική», ανέφεραν οι αναλυτές της Citi σε σημείωμά τους.

Οι πωλήσεις ντίζελ μειώθηκαν κατά 13,8% και βενζίνης κατά 0,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι πωλήσεις αεροπορικών καυσίμων επεκτάθηκαν κατά 7,5%.

Η εταιρεία δήλωσε ότι αναπτύσσει τις επιχειρήσεις ανεφοδιασμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που θέτει η αδύναμη ζήτηση ντίζελ και η στροφή από τα βενζινοκίνητα οχήματα στα ηλεκτρικά.

Η φαινομενική κατανάλωση φυσικού αερίου στην Κίνα αυξήθηκε κατά 10% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο, ενώ η εγχώρια κατανάλωση διυλισμένων προϊόντων μειώθηκε κατά 0,5% σε ετήσια βάση, δήλωσε η Sinopec.

Το διάστημα Ιουλίου-Δεκεμβρίου, η εταιρεία προβλέπει ότι η διακίνηση αργού πετρελαίου θα παραμείνει ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα με το πρώτο εξάμηνο, στους 126 εκατομμύρια τόνους.

Την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου, η εταιρεία επεξεργάστηκε 126,69 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου, περίπου 5,08 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα (bpd), όπως ανέφερε προηγουμένως σε ένα χρηματιστηριακό αρχείο.

Αυτό συνέβη σε σύγκριση με αύξηση 1,7% το πρώτο τρίμηνο. Η επιβράδυνση οφείλεται στις υψηλότερες τιμές του αργού και στη χλιαρή εγχώρια ζήτηση καυσίμων.

Η παραγωγή αιθυλενίου, βασικού δομικού στοιχείου για τα πετροχημικά, μειώθηκε κατά 5,5% το πρώτο εξάμηνο.

Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες μειώθηκαν στα 55,9 δισ. γιουάν την περίοδο, από 74,67 δισ. γιουάν το πρώτο εξάμηνο του 2023, καθώς η εταιρεία μείωσε τις δαπάνες για τις χημικές της δραστηριότητες.

Οι αναλυτές της Citi προειδοποίησαν ότι τα κέρδη του τρίτου τριμήνου θα μπορούσαν να είναι ασθενέστερα από τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου λόγω της απώλειας αποθεμάτων και των χαμηλότερων τιμών του πετρελαίου.

Διαβάστε ακόμη