Ο Νόμος για τις Επενδύσεις και τις Εργασίες Υποδομής της κυβέρνησης Μπάιντεν στοχεύει να μετατοπίσει το αμερικανικό σύστημα μεταφορών μακριά από τα ρυπογόνα οχήματα, υποστηρίζοντας ότι η προσθήκη λωρίδων οχημάτων μπορεί να μειώσει τις εκπομπές. Ωστόσο, υπάρχει μια αυξανόμενη ανησυχία ότι οι πολιτείες κακοχρησιμοποιούν κεφάλαια από το Πρόγραμμα Μείωσης του Άνθρακα (CRP) του νόμου για τη χρηματοδότηση επεκτάσεων αυτοκινητόδρομων για πρωτοβουλίες μη φιλικές για το κλίμα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Οι μεταφορές ευθύνονται για σχεδόν το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ, με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να προέρχεται από τα επιβατικά οχήματα. Η κυβέρνηση Μπάιντεν έθεσε ως στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 50% έως το 2030, και τμήματα της νομοθεσίας της για τις υποδομές που αποτελεί ορόσημο αποσκοπούν στη μετατόπιση του αμερικανικού συστήματος μεταφορών που είναι επικεντρωμένο στο αυτοκίνητο από τη χρήση ιδιωτικών οχημάτων που προκαλούν υψηλή ρύπανση.

Ωστόσο, σύμφωνα με ανάλυση της ομάδας υπεράσπισης Transportation for America, το ένα τέταρτο των κονδυλίων του IIJA που αναφέρθηκαν ως δεσμευμένα ή δαπανηθέντα μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί σε δαπάνες που σχετίζονται με επεκτάσεις αυτοκινητοδρόμων και δρόμων. Τέτοιες επενδύσεις, υποστηρίζει η οργάνωση, πρόκειται να ενσωματώσουν υψηλές εκπομπές από τις μεταφορές για δεκαετίες, δίνοντας κίνητρα για την οδήγηση και ενθαρρύνοντας την ολοένα και πιο εκτεταμένη ανάπτυξη και τα πρότυπα χρήσης γης.

Οι ομάδες υποστήριξης υποστηρίζουν ότι η επέκταση των αυτοκινητόδρομων αντιβαίνει στην πρόθεση του νόμου και θα διατηρήσει υψηλές εκπομπές μεταφορών για δεκαετίες. Αναφέρουν έρευνες που δείχνουν ότι η προσθήκη λωρίδων οδηγεί συχνά σε αυξημένη κυκλοφορία, όχι σε μείωση της συμφόρησης, και συνεπώς σε περισσότερη ρύπανση. Παρά τις αυτές αποδείξεις, πολλές πολιτείες πιστεύουν ότι οι ευρύτεροι δρόμοι θα ανακουφίσουν την κυκλοφορία και θα μειώσουν τις εκπομπές ρύπων.

Ενώ ορισμένες πολιτείες χρησιμοποιούν κεφάλαια CRP για ενεργειακά αποδοτικές λειτουργίες εντός έργων επέκτασης αυτοκινητόδρομων, οι επικριτές υποστηρίζουν ότι αυτά τα μέτρα δεν επαρκούν για να αντισταθμίσουν το συνολικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Υποστηρίζουν επενδύσεις στις δημόσιες μεταφορές, την ποδηλασία και τις υποδομές πεζών ως πιο αποτελεσματικούς τρόπους μείωσης των εκπομπών.

Καθώς η συζήτηση εντείνεται, το μέλλον της χρηματοδότησης των μεταφορών και οι κλιματικοί στόχοι της χώρας κρέμονται από μια κλωστή. Με τον νόμο περί υποδομών να επανεξετάζεται το 2026, υπάρχει μια ευκαιρία να ανακατευθυνθούν τα κεφάλαια προς πιο βιώσιμες επιλογές μεταφοράς.

Διαβάστε ακόμη