Η κυριαρχία των εταιρειών leasing στην αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης απειλείται από την πτώση των τιμών μεταπώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Καθώς οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στερεύουν και οι ανησυχίες σχετικά με την υποδομή φόρτισης και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας αυξάνονται, η δευτερογενής αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δέχεται πλήγμα. Αυτό προκαλεί μεγάλα προβλήματα στις εταιρείες leasing, οι τιμές μίσθωσης των οποίων βασίζονται στις εκτιμώμενες τιμές μεταπώλησης, όπως αναφέρει το Reuters.

Οι εταιρείες leasing ανησυχούν ότι εάν αναγκαστούν να γίνουν πολύ γρήγορα ηλεκτρικές, θα υποστούν μεγάλες οικονομικές απώλειες όταν θα προσπαθήσουν να πουλήσουν μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο τέλος των μισθώσεων. Για να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο, ορισμένες εταιρείες επεκτείνουν τους όρους μίσθωσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα κρατούν στους στόλους τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Άλλες αναζητούν ασφαλιστικές εταιρείες για να εγγυηθούν τις τιμές μεταπώλησης.
Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα ανησυχητική στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης. Εκεί, οι τιμές μίσθωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν υπερδιπλασιαστεί τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ οι τιμές μίσθωσης των παραδοσιακών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έχουν μειωθεί. Αυτή η τάση συμβάλλει στη επιβράδυνση των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Οι εταιρείες leasing ασκούν πιέσεις κατά των υποχρεωτικών στόχων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους εταιρικούς στόλους, τους οποίους φοβούνται ότι θα αυξήσουν περαιτέρω τον κίνδυνο απώλειας μεταπώλησης. Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, από την άλλη πλευρά, πιέζουν για μια 100% ηλεκτρική εντολή για τους εταιρικούς στόλους έως το 2030. Υποστηρίζουν ότι αυτό θα δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο απόθεμα μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους καταναλωτές και θα επιταχύνει τη μετάβαση από τα οχήματα με καύσιμα.

Το μέλλον της υιοθέτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη παραμένει αβέβαιο. Η κακή απόδοση των Πράσινων κομμάτων στις πρόσφατες εκλογές έριξε σκιά στη μοίρα της προτεινόμενης απαγόρευσης των νέων αυτοκινήτων με καύσιμα από την ΕΕ το 2035. Οι εταιρείες leasing ανησυχούν ότι μια ώθηση για υποχρεωτικούς στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσε να τις αναγκάσει να αυξήσουν τις τιμές μίσθωσης, αποθαρρύνοντας τις επιχειρήσεις από τη μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων.

Διαβάστε ακόμη