Οι παραγωγοί πετροχημικών στην Ευρώπη και την Ασία αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω ενός συνδυασμού παραγόντων. Τα τελευταία χρόνια, η αυξημένη παραγωγική δυναμικότητα, ιδιαίτερα στην Κίνα, οδήγησε σε παγκόσμια υπερπροσφορά πετροχημικών, τα οποία αποτελούν βασικές πρώτες ύλες για πλαστικά, χημικά και φαρμακευτικά προϊόντα. Η υπερπροσφορά αυτή μείωσε τα περιθώρια κέρδους των παραγωγών, αναγκάζοντάς τους να λάβουν δραστικά μέτρα για να επιβιώσουν, σύμφωνα με το Reuters.
Μια σημαντική στρατηγική είναι η συγχώνευση. Οι εταιρείες κλείνουν παλαιότερα και λιγότερο αποδοτικά εργοστάσια και πωλούν περιουσιακά στοιχεία. Επίσης, αναζητούν τρόπους μείωσης κόστους, όπως η μετάβαση σε φθηνότερες πρώτες ύλες όπως το αιθάνιο αντί του ναφθαλίνης. Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα ισχυρή στην Ευρώπη, όπου το υψηλό κόστος ενέργειας έχει συμπιέσει περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους.
Η κατάσταση στην Ασία είναι πιο περίπλοκη. Ενώ ορισμένοι παραγωγοί, όπως στην Ταϊβάν και τη Μαλαισία, έχουν θέσει σε αναστολή εργοστάσια, άλλοι δυσκολεύονται να το κάνουν επειδή οι πετροχημικές τους δραστηριότητες είναι ενσωματωμένες με τα διυλιστήρια πετρελαίου. Το κλείσιμο ενός θα μπορούσε να διαταράξει ολόκληρη τη λειτουργία. Αυτές οι εταιρείες αναζητούν νέες αγορές για να πωλήσουν την περίσσεια παραγωγή τους, με την Ινδία, την Ινδονησία και το Βιετνάμ να αποτελούν πιθανούς στόχους. Επιπλέον, ορισμένοι Ιάπωνες και Νοτιοκορεάτες παραγωγοί εξερευνούν τρόπους διαφοροποίησης αναπτύσσοντας χαμηλού άνθρακα και ανακυκλώσιμα πλαστικά που θα μπορούσαν να αποφέρουν υψηλότερες τιμές.
Οι προοπτικές για τη βιομηχανία πετροχημικών παραμένουν αβέβαιες. Ενώ η τρέχου ύφεση αναμένεται να είναι μεγαλύτερης διάρκειας από το συνηθισμένο λόγω της παρατεταμένης αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητας στην Κίνα, υπάρχουν ορισμένα σημάδια ελπίδας. Η αγορά των ΗΠΑ τα πηγαίνει καλύτερα λόγω της αφθονίας φθηνών υγρών φυσικού αερίου, ενώ η αυξανόμενη ζήτηση για πιο φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα θα μπορούσε να προσφέρει ευκαιρίες για καινοτόμους παραγωγούς στην Ασία. Συνολικά, η βιομηχανία βρίσκεται σε κατάσταση μεταβολής, με τις εταιρείες να προσαρμόζονται και να συγχωνεύονται για να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς.
Διαβάστε ακόμη