Οι κατασκευαστές μπαταριών στην Κίνα αντιμετωπίζουν άλλη μια δύσκολη χρονιά, με προκλήσεις την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, την εξασθένηση της ζήτησης και την πτώση των τιμών, σύμφωνα με το BloombergNEF.

Με τους δύο κορυφαίους παραγωγούς, τη Contemporary Amperex Technology Co Ltd. και τη BYD Co., να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% της αγοράς, οι μικρότεροι ανταγωνιστές διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να μειώσουν, να καθυστερήσουν ή ακόμη και να ακυρώσουν τα εργοστάσιά τους, δεδομένων των χαμηλών ποσοστών χρησιμοποίησης σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, αναφέρει το BNEF στην έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.

«Οι τιμές των κυψελών θα παραμείνουν πιθανότατα χαμηλές καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, μέχρι να παραιτηθούν οι λιγότερο καταρτισμένοι και λιγότερο καθιερωμένοι παίκτες», ανέφερε στην έκθεση ο αναλυτής Jiayan Shi της BNEF. «Αυτή η εξισορρόπηση της ζήτησης και της προσφοράς θα πρέπει να διαρκέσει περισσότερο από ένα χρόνο».

Ενώ η αναντιστοιχία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης έχει οδηγήσει σε έντονο ανταγωνισμό, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους, έχει επίσης συμπιέσει τα περιθώρια κέρδους πολλών κατασκευαστών μπαταριών, εκτοπίζοντας τους μικρότερους παραγωγούς.

Η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά αποθήκευσης ενέργειας της Κίνας έχει προσφέρει πιο ανθεκτική ζήτηση σε σύγκριση με τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε το BNEF. Καθώς η διαδικασία πιστοποίησης για την αποθήκευση ενέργειας είναι ευκολότερη σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα, οι λιγότερο ανταγωνιστικοί παραγωγοί θα προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν μερίδιο στον τομέα για να επιβιώσουν.

Ωστόσο, η προβλεπόμενη ανάπτυξη της αποθήκευσης ενέργειας δεν θα είναι αρκετή για να αντισταθμίσει την επιβράδυνση του πολύ μεγαλύτερου τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, αναφέρει η έκθεση. Πάνω από το 70% της παραγωγής μπαταριών της Κίνας το 2023 πήγε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μόνο λιγότερο από το 20% χρησιμοποιήθηκε στην αποθήκευση ενέργειας, σύμφωνα με τα στοιχεία του BNEF.

Η πρώιμη επιθετική ώθηση της Κίνας για την αντιστοίχιση της ζήτησης EV με περισσότερη παραγωγή θα έχει ως αποτέλεσμα μια προβλεπόμενη αναλογία πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας έξι φορές την εγχώρια ζήτηση φέτος, εκτιμά η BNEF. Δεδομένου ότι η ζήτηση δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, πολλά έργα στην Κίνα, όπως ακριβώς και στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, θα μπορούσαν να καθυστερήσουν ή να καταργηθούν εντελώς.

Ο ρυθμός της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας αναμένεται να κορυφωθεί το 2025 και να μειωθεί μόνο σταδιακά σε έναν λόγο πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας περίπου τεσσεράμισι φορές μέχρι το τέλος της δεκαετίας, και αυτό πριν ανακοινωθούν νέα πρόσθετα έργα, αναφέρει η έκθεση.

Διαβάστε ακόμη