Δριμύ κατηγορώ εξαπέλυσε ο Ντόναλντ Τραμπ στις πολιτικές του Τζο Μπάιντεν που αφορούν την πράσινη μετάβαση, ενώ εντείνεται ο εκλογικός πυρετός στις ΗΠΑ. Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ σχολίασε πως τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί για να κερδηθεί το στοίχημα της κλιματικής αλλαγής είναι δαπάνες τρισεκατομμυρίων δολαρίων «που προωθούν την πράσινη νέα απάτη». Στο στόχαστρο έβαλε τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αλλά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ εμφανίστηκε υπέρμαχος του φυσικού αερίου κάνοντας λόγο για ολική επαναφορά.
Με την ταραχή που προκάλεσε σε όλο τον πλανήτη η απόπειρα δολοφονίας του Ντόναλντ Τραμπ, αναλυτές προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν πώς θα επηρεάσει το εν λόγω γεγονός τον αμερικανικό λαό. Σχεδόν όλες οι αναλύσεις συγκλίνουν στο ότι η άμεση επίδραση δείχνει να είναι θετική για τον Τραμπ, αν και μέχρι τον Νοέμβριο που διεξάγονται οι εκλογές πολλά μπορούν να αλλάξουν. Ως εκ τούτου, αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξέφραζαν σύμφωνα με το Reuters ανησυχία ότι ο Τραμπ μπορεί να αυξήσει την παραγωγή ορυκτών καυσίμων, χρησιμοποιώντας παράλληλα τις τιμές του φυσικού αερίου ως μοχλό πίεσης στις συναλλαγές και τις διαπραγματεύσεις με τους Ευρωπαίους. Ο ίδιος έχει δεσμευτεί να ευνοήσει την εξερεύνηση και την εκμετάλλευση κοιτασμάτων πετρελαίου, αναιρώντας μέτρα για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής που έλαβε η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν. Η Wood Mackenzie σε πρόσφατη εκτίμησή της είχε αναφέρει ότι μια κυβέρνηση Τραμπ θα ενίσχυε την παραγωγή ορυκτών καυσίμων και θα μείωνε τα κίνητρα για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα και ηλεκτρικά οχήματα. Ο Τραμπ πιθανόν να αντικαταστήσει τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα με άλλα που θα προωθούν τις «αμερικανικές αγορές» και θα εντείνουν τον προστατευτισμό της αμερικανικής οικονομίας.
Ο ίδιος κατά την ομιλία του υποσχέθηκε να ανακατευθύνει τα χρήματα της «νέας πράσινης απάτης» σε έργα υποδομών, όπως γέφυρες και φράγματα, αλλά και να σταματήσει τη στήριξη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου, όπως είπε, «να επιστρέψουν οι θέσεις εργασίας της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα μας» με φορολογικά κίνητρα, αλλά και δασμούς. Αυτή η ρητορική θα επηρεάσει και τις σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας- Ευρώπης, καθώς οι ευρωπαϊκές χώρες θα δεχθούν πιέσεις να σκληρύνουν τις θέσεις τους απέναντι στην Κίνα.
Η απειλή του κ. Τραμπ να ανακαλέσει το καθεστώς του «πλέον ευνοούμενου κράτους» της Κίνας και να αυξήσει τους δασμούς σε όλα τα κινεζικά προϊόντα έως και 60% θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις για την Ευρώπη, όπως ο βομβαρδισμός κινεζικών προϊόντων στην ΕΕ ως αποτέλεσμα νέων δασμών στις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ.
Τέλος, ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ χρησιμοποίησε την ομιλία του για την υποψηφιότητα για να βάλει στόχο τις πολιτικές του προέδρου Τζο Μπάιντεν και για τα ηλεκτρικά οχήματα, υποσχόμενος να λάβει μέτρα εναντίον τους από την πρώτη κιόλας ημέρα της θητείας του. «Θα τερματίσω την εντολή των ηλεκτρικών οχημάτων την πρώτη μέρα», είπε ο Τραμπ στην ομιλία του στο Εθνικό Συνέδριο των Ρεπουμπλικανών στο Μιλγουόκι. Η κίνηση θα είχε ως αποτέλεσμα «να σώσει την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ από την πλήρη εξάλειψη, κάτι που συμβαίνει αυτή τη στιγμή, και να εξοικονομήσει χιλιάδες και χιλιάδες δολάρια ανά αυτοκίνητο στους Αμερικανούς καταναλωτές», είπε.
Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα υποσχεθεί να καταργήσει αυτό που αποκαλεί «εντολή EV» του Μπάιντεν, αναφερόμενος στον νέο κανονισμό που βάζει όρια στη ρύπανση από τις εξατμίσεις των οχημάτων και που είναι τόσο αυστηρός που θα ανάγκαζε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πουλήσουν πολύ περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα με την πάροδο του χρόνου. Αν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τον τρόπο συμμόρφωσης με τα όρια ρύπανσης, αναμένεται να τα τηρήσουν πουλώντας περισσότερα υβριδικά οχήματα χαμηλότερων εκπομπών και ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με ένα σενάριο που διαμορφώθηκε από την EPA, περίπου το 56% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών το 2032 θα ήταν ηλεκτρικά και ένα επιπλέον 16% θα ήταν υβριδικά. Ο Τραμπ δεν έχει κρύψει την περιφρόνησή του για τα ηλεκτρικά οχήματα, ισχυριζόμενος ότι δεν λειτουργούν και πως θα ωφελήσουν την Κίνα και το Μεξικό, ενώ θα βλάψουν τους Αμερικανούς εργάτες των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο Μπάιντεν, αντίθετα, έχει κάνει τη στροφή προς τα αυτοκίνητα με μπαταρίες ως μία από τις κορυφαίες πολιτικές του για το κλίμα και τη βιομηχανία, ενώ έχει θέσει ως στόχο το 50% όλων των πωλήσεων νέων οχημάτων να είναι ηλεκτρικά έως το 2030.
Διαβάστε ακόμη