Οι μεγαλύτερες εταιρείες κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων παγκοσμίως φαίνεται να δανείζονται το εγχειρίδιο των ορυκτών καυσίμων όσον αφορά τις πράσινες πρακτικές για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Σύμφωνα με έκθεση του Ιδρύματος Changing Markets Foundation, οι μεγαλύτεροι προμηθευτές κρέατος αποτυγχάνουν να αντιμετωπίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ζώων τους και εμποδίζουν τον αγώνα για το κλίμα.

Δεκαπέντε από τους 22 προμηθευτές που μελετήθηκαν έχουν κάποιο είδος στόχου μηδενικού καθαρού κόστους, αλλά κανένας δεν πληροί τα πρότυπα του ΟΗΕ, διαπιστώνει η ανάλυση που δημοσιεύθηκε από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό που πιέζει τις εταιρείες να μειώσουν τις εκπομπές. Η βιομηχανία δαπανά περισσότερα για διαφήμιση παρά για λύσεις για το κλίμα, ενώ παράλληλα ασκεί πιέσεις κατά των κανονισμών, αναφέρει η έκθεση, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η κτηνοτροφία, η οποία απελευθερώνει ισχυρό μεθάνιο, εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει περίπου το 14,5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, εκτός από την επιβάρυνση των εδαφικών και υδάτινων πόρων. Ωστόσο, η αγροδιατροφική βιομηχανία έχει μείνει πίσω σε σχέση με άλλους τομείς όσον αφορά την αναφορά εκπομπών, τους στόχους και τις προσπάθειες.

Οι 22 εταιρείες που αναλύθηκαν εκπέμπουν περισσότερο ισοδύναμο διοξειδίου του άνθρακα σε ένα έτος από ό,τι η Ιαπωνία, δήλωσε ο Urbancic.

Αρκετές εταιρείες κυκλοφορούν τώρα πρόσθετα ζωοτροφών που καταστέλλουν το μεθάνιο και εργάζονται για τη μετατροπή της κοπριάς σε βιοαέριο στο πλαίσιο των προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών. Εταιρείες όπως η Cargill Inc. και η Nestle SA προωθούν πρακτικές αναγεννητικής γεωργίας.

Ωστόσο, η Danone SA, η οποία δεσμεύτηκε πέρυσι να μειώσει τις εκπομπές μεθανίου από το γάλα κατά σχεδόν το ένα τρίτο, είναι η μόνη εταιρεία του κλάδου με συγκεκριμένη δέσμευση για το μεθάνιο. Αυτό την τοποθετεί μπροστά από το πακέτο όσον αφορά την επιστημονική ακεραιότητα, αναφέρει η έκθεση.

Συνολικά, οι στόχοι μηδενικών εκπομπών του τομέα αποτυγχάνουν σε μεγάλο βαθμό στο τεστ ακεραιότητας, σύμφωνα με την έκθεση. Τα σχέδια των εταιρειών βασίζονται γενικά σε αντισταθμιστικά οφέλη και σε «ασαφείς» πρακτικές αναγεννητικής γεωργίας, ενώ υπερβάλλουν για το δυναμικό μετριασμού των λύσεων, όπως τα πρόσθετα ζωοτροφών που καταστέλλουν το μεθάνιο, αναφέρει η έκθεση.

Η ανάλυση 333 σελίδων, η οποία βασίστηκε σε 18 μήνες εργασίας, εξέτασε τις εθελοντικές δεσμεύσεις των εταιρειών για το κλίμα, τους ισχυρισμούς για «πράσινο πλύσιμο», τις επενδύσεις στη διαφήμιση έναντι λύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και τις πολιτικές τους πιέσεις. Εξετάστηκαν επίσης οι εκστρατείες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκρίθηκαν οι καθαροί μηδενικοί στόχοι με το πρότυπο που παρέχει η ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ.

Η ανάλυση διαπίστωσε επτά παραδείγματα εταιρειών και εμπορικών ομίλων που χρησιμοποιούν προσπάθειες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να στοχεύσουν σε νέους ανθρώπους, συχνά με παραπλανητικούς ισχυρισμούς, όπως η παρουσίαση του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων ως πιο υγιεινών διατροφικών επιλογών σε χώρες με ήδη υψηλή κατανάλωση, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι εκστρατείες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που επιτίθενται στις vegan δίαιτες και στις εναλλακτικές πρωτεΐνες θα μπορούσαν να εντοπιστούν στη βιομηχανία κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων.

Τουλάχιστον 16 εταιρείες έχουν διαφημίσει τις δυνατότητες τεχνικών διορθώσεων για τη μείωση των εκπομπών, αλλά, όπου υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία, έδειξαν ότι οι ετήσιες δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη σε όλα τα τμήματα των επιχειρήσεων αποτελούσαν κατά μέσο όρο μόλις το 1% των τελευταίων εσόδων των εταιρειών. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι εταιρείες δαπανούν λιγότερα για αυτές τις προσπάθειες από ό,τι για το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

«Πιο αποτελεσματικές λύσεις είναι η μείωση του αριθμού των ζώων και στη συνέχεια η στροφή σε περισσότερα φυτικά προϊόντα», δήλωσε ο Urbancic. «Και δεν έχουμε βρει καμία απόδειξη ότι στην πραγματικότητα κάνουν κάτι από αυτά τα πράγματα».

Διαβάστε ακόμη