Οι δασμοί αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα, εξ’ αρχής έφεραν αντιδράσεις προβληματισμούς στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με τις πιο ηχηρές αντιδράσεις να προέρχονται από Γερμανικές εταιρείες και την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της χώρας, οι οποίοι προσπάθησαν να μεσολαβήσουν για να αποφευχθεί πιθανή αντίποινα από την κινεζική πλευρά.
Όπως ξέρουμε, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα τόσο σε ό,τι αφορά στην παραγωγή των αυτοκινήτων τους και τις ετήσιες πωλήσεις τους, οι οποίες φτάνουν περίπου των 1/3 των συνολικών.
Μετά την πρώτη προσωρινή εφαρμογή των πρόσθετων δασμών στα ηλεκτρικά μοντέλα που κατασκευάζονται στην Κίνα και πωλούνται στη Γηραιά Ήπειρο (μεταξύ των οποίων και τα ευρωπαϊκά), η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει ψηφοφορία για να αποφασιστεί εάν το μέτρο αυτό θα ισχύσει μόνιμα από τον προσεχή Νοέμβριο (τρέχοντος έτους) και έπειτα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, εκπρόσωπος της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι η χώρα θα απέχει από την ψηφοφορία. Όπως είπε, ο λόγος που θα το πράξει είναι ότι προς το παρόν συνεχίζονται οι έρευνες της Ε.Ε. για την πολιτική επιδοτήσεων που εφαρμόζει το καθεστώς της Κίνας στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρείες παραγωγής μπαταριών, όπως και λόγω του ότι εξακολουθούν να γίνονται διαπραγματεύσεις μεταξύ των Γερμανών με τους Κινέζους.
Σύμφωνα με όσα προβλέπει το καταστατικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η συμμετοχή σε αυτή την πρώτη ψηφοφορία δεν είναι δεσμευτική για τα κράτη μέλη της. Κατά συνέπεια, όποια δεν επιθυμούν να συμμετέχουν μπορούν να το πράξουν. Πάντως, η Κομισιόν μπορεί να θέσει σε ισχύ την επιβολή επιπλέον δασμών των έστω και εάν δεν παραβρεθούν κάποια μέλη της Ε.Ε. Η τελική ψηφοφορία περί της οριστικής εφαρμογής αυτών ή όχι πραγματοποιηθεί αργότερα εντός του 2024. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, θα μπορούσε να απορριφθεί εάν αντιταχθεί σε αυτή η λεγόμενη ειδική πλειοψηφία των 27 μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με το καταστατικό, ως ειδική πλειοψηφία ορίζεται η σύμπραξη τουλάχιστον 15 κρατών μελών Ευρωπαϊκής Ένωσης που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 65% του συνολικού πληθυσμού αυτής.
Διαβάστε ακόμη