Αντιμέτωπες με ένα επικείμενο πλεόνασμα υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) λόγω της μειωμένης εγχώριας ζήτησης, οι ιαπωνικές εταιρείες σπεύδουν να εξασφαλίσουν διεξόδους στη Νοτιοανατολική Ασία. Αυτή η στρατηγική ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της κυβέρνησης να διατηρεί τη δυνατότητα διαχείρισης LNG στα 100 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως το 2030, σύμφωνα με το Reuters.
Οι εισαγωγές LNG της Ιαπωνίας βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδο τους εδώ και πάνω από μια δεκαετία ως αποτέλεσμα της επανεκκίνησης των πυρηνικών εργοστασίων και της ανάπτυξης του τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Η χώρα επιδιώκει τώρα να ξεφορτωθεί τις περίσσειες προμήθειες που δεσμεύτηκε κατά περιόδους υψηλής ζήτησης, όπως μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Οι ιαπωνικές εταιρείες επενδύουν ενεργά σε έργα που σχετίζονται με το φυσικό αέριο σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία, συμπεριλαμβανομένων μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με καύσιμο LNG και τερματικών εισαγωγής. Επιδιώκουν επίσης να συμμετάσχουν σε μελέτες και να γίνουν εταίροι σε διάφορα περιφερειακά έργα ενέργειας.
Αυτή η στροφή προς τη Νοτιοανατολική Ασία οφείλεται στην ανάγκη τόσο για τη διασφάλιση σταθερών προμηθειών LNG μακροπρόθεσμα όσο και για τη δημιουργία μιας αγοράς φυσικού αερίου σε ολόκληρη την Ασία. Μια ευρύτερη αγορά θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της Ιαπωνίας και θα μετριάσει τους κινδύνους που συνδέονται με το πλεόνασμα LNG.
Ενώ κάποιοι θεωρούν το φυσικό αέριο ως μεταβατικό καύσιμο προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η στρατηγική της Ιαπωνίας δίνει προτεραιότητα στο LNG ως βασικό στοιχείο για την επίτευξη της απανθρακοποίησης. Η κυβέρνηση βλέπει το φυσικό αέριο να παίζει συμπληρωματικό ρόλο μαζί με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις προσπάθειες εξοικονόμησης ενέργειας.
Οι φιλοδοξίες της Ιαπωνίας για εμπορία LNG φαίνονται ξεκάθαρα από τη στρατηγική της για τις προμήθειες. Η χώρα υπογράφει ολοένα και περισσότερες συμβάσεις με παραγωγούς που επιτρέπουν την μεταπώληση LNG, μια μεταβολή σε σύγκριση με τις συμφωνίες με πιο αυστηρούς περιορισμούς προορισμού. Αυτή η ευελιξία είναι ζωτικής σημασίας για την Ιαπωνία προκειμένου να ανταγωνιστεί στην παγκόσμια αγορά LNG, ιδιαίτερα απέναντι στην Κίνα, η οποία έχει ξεπεράσει την Ιαπωνία ως ο κορυφαίος εισαγωγέας LNG στον κόσμο.
Ωστόσο, η στρατηγική LNG της Ιαπωνίας επικρίνεται από ακτιβιστές για το κλίμα, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η χώρα θα πρέπει να εγκαταλείψει εντελώς το φυσικό αέριο και να επικεντρωθεί στην επιτάχυνση της μετάβασης στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ασία. Θεωρούν την προτεινόμενη κατασκευή υποδομών LNG στη Νοτιοανατολική Ασία ως μείζονα απειλή για τους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους.
Ενώ αναγνωρίζουν την πίεση για απολιγνιτοποίηση, ιαπωνικές εταιρείες όπως η JERA επιμένουν ότι το LNG παραμένει απαραίτητο ως μεταβατικό καύσιμο για να συμπληρώσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ασία. Τα επόμενα χρόνια, η Ιαπωνία πιθανότατα θα κληθεί να διαχειριστεί αυτές τις αντικρουόμενες προτεραιότητες καθώς επιδιώκει να εξισορροπήσει τις ενεργειακές της ανάγκες με τις περιβαλλοντικές ανησυχίες.
Διαβάστε ακόμη