Η Greenpeace ζητεί σημαντικές επενδύσεις στους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους για τη δημιουργία περισσότερων απευθείας σιδηροδρομικών δρομολογίων και για να προσελκύσει τους πολίτες να επιλέγουν το τρένο αντί για τις πτήσεις, σύμφωνα με το euro news. Η ανάλυσή τους αποκαλύπτει μια τεράστια διαφορά μεταξύ της ευκολίας του αεροπορικού ταξιδιού και της δυσκολίας του σιδηροδρομικού ταξιδιού σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι μόνο ένα μικρό μέρος, το 12%, των δρομολογίων που αναλύθηκαν μεταξύ μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων έχουν απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις. Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι ότι ένα επιπλέον τρίτο των διαδρομών θα μπορούσε να έχει απευθείας τρένα χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες γραμμές, αλλά οι συνδέσεις αυτές απλώς δεν λειτουργούν. Αντίθετα, ένα επιβλητικό 69% των δρομολογίων διαθέτει απευθείας πτήσεις. Η Greenpeace υποστηρίζει ότι αυτή η ανισορροπία ευνοεί σε μεγάλο βαθμό τα αεροπορικά ταξίδια, τα οποία είναι επιβλαβή για το περιβάλλον, και αποθαρρύνει τους ταξιδιώτες από το να επιλέξουν την πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή των τρένων.
Αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις διαθέτουν μεγάλο αριθμό απευθείας σιδηροδρομικών συνδέσεων, με τη Βιέννη να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 17 συνδέσεις. Ωστόσο, υπάρχουν επίσης έξι πόλεις, μεταξύ των οποίων η Αθήνα και η Λισαβόνα, που δεν έχουν καμία απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με τις άλλες μεγάλες πόλεις που μελετήθηκαν.
Η έκθεση αναγνωρίζει προκλήσεις όπως ο χρόνος ταξιδιού ως σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τις επιλογές των ταξιδιωτών. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, οι εμπειρογνώμονες προτείνουν ένα σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων που θα συνδέει τις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Αυτό, ωστόσο, απαιτεί αυξημένη χρηματοδότηση από την ΕΕ για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής υποδομής. Μια άλλη ανησυχητική τάση είναι η στασιμότητα στον αριθμό των σιδηροδρομικών υπηρεσιών μεγάλων αποστάσεων, οι οποίες αποτελούν μόνο ένα μικρό μέρος όλων των σιδηροδρομικών ταξιδιών στην Ευρώπη.
Η Greenpeace καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και την ΕΕ να αναλάβουν δράση επενδύοντας σε σιδηροδρομικές υποδομές για τη δημιουργία περισσότερων απευθείας σιδηροδρομικών δρομολογίων. Τονίζουν τη σημασία της βελτίωσης της συνεργασίας μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών και προτείνουν ακόμη και την υποχρεωτική παροχή απευθείας σιδηροδρομικών υπηρεσιών σε διαδρομές που δεν είναι ακόμη εμπορικά βιώσιμες. Απώτερος στόχος τους είναι η δημιουργία ενός καθαρού, αποτελεσματικού, άνετου και οικονομικά προσιτού συστήματος δημόσιων μεταφορών που θα δίνει προτεραιότητα τόσο στους ανθρώπους όσο και στον πλανήτη.
Διαβάστε ακόμη