Η Lufthansa, ο μεγαλύτερος όμιλος αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, θα επιβάλει από του χρόνου επιπλέον χρέωση έως και 72 ευρώ (περίπου 77 δολάρια ΗΠΑ) για να καλύψει το αυξανόμενο κόστος των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) που απαιτούνται για τη μείωση των εκπομπών από τις πτήσεις της. Αυτή η επιπλέον χρέωση θα ισχύει για όλες τις πτήσεις που αναχωρούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και την Ελβετία από την 1η Ιανουαρίου 2025. Το ακριβές ποσό θα διαφέρει ανάλογα με τη διαδρομή και την τιμή του εισιτηρίου, αλλά θα ξεκινά από το ελάχιστο 1 ευρώ, σύμφωνα με το Bloomberg.

Αυτό το νέο τέλος έρχεται παράλληλα με έναν νέο κανονισμό της ΕΕ που απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν τουλάχιστον 2% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα έως το 2025. Σύμφωνα με τη Lufthansa, η εταιρεία δεν μπορεί να απορροφήσει μόνη της το κόστος αυτής της μετάβασης. Δεν είναι η πρώτη φορά που μια αεροπορική εταιρεία εισάγει επιπλέον χρέωση για να αντισταθμίσει το κόστος των πιο πράσινων πτήσεων. Το 2022, η Air France-KLM εφάρμοσε παρόμοιο τέλος έως και 24 ευρώ στις πτήσεις που αναχωρούν από τη Γαλλία και τις Κάτω Χώρες.

Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει ως στόχο να φτάσει τις μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και αυτός ο στόχος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση της παραγωγής και χρήσης βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, τα οποία συνήθως παράγονται από φυτικά υλικά ή απόβλητα. Ο απολιθωματισμός της αεροπορικής βιομηχανίας είναι ιδιαίτερα δύσκολος και το εκτιμώμενο κόστος πιθανότατα θα επιβαρύνει τους καταναλωτές μέσω των αυξημένων τιμών των εισιτηρίων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υιοθετήσει μια πιο κανονιστική προσέγγιση, επιβάλλοντας ένα ελάχιστο ποσοστό χρήσης SAF το οποίο θα αυξάνεται σταδιακά κατά τις επόμενες δεκαετίες. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, από την άλλη πλευρά, επικεντρώνονται στην παροχή κινήτρων για την ενθάρρυνση της μεγαλύτερης παραγωγής SAF.
Αρκετές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Lufthansa (η οποία κατέχει επίσης τις Swiss, Austrian Airlines και Brussels Airlines), της United Airlines και της EasyJet, έχουν ήδη εφαρμόσει προαιρετικές χρεώσεις για να καλύψουν τα κόστη που σχετίζονται με τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και τους αντισταθμίσεις άνθρακα.

Διαβάστε ακόμη