Η Ευρώπη θα πρέπει να επενδύσει περισσότερο στα συνθετικά αεροπορικά καύσιμα, αν ελπίζει να επιτύχει τους στόχους της για μηδενικό ισοζύγιο και να απαλλαγεί από τον άνθρακα στις αερομεταφορές έως το 2050, καθώς δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στα βιοκαύσιμα, σύμφωνα με τους ηγέτες του κλάδου, ενώ πολλοί ζητούν από τις κυβερνήσεις να παράσχουν περισσότερη βοήθεια, σύμφωνα με το Reuters.
Το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF), το οποίο παράγεται από υλικά όπως το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι ή τα ροκανίδια ξύλου, θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές των αερομεταφορών έως και 80%, σύμφωνα με κυβερνητικούς και βιομηχανικούς αξιωματούχους, και θεωρείται η βασική πράσινη λύση για τον τομέα.
Υπάρχει όμως έλλειψη πρώτων υλών για την παραγωγή αρκετών ποσοτήτων καυσίμου από οργανικά υλικά. Απαιτούνται επενδύσεις σε ακριβότερα συνθετικά καύσιμα από υδρογόνο ή δέσμευση άνθρακα, γνωστά ως e-SAF, για να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να επιτύχει τους πράσινους στόχους της.
Μόνο μια χούφτα διυλιστήρια παράγουν e-SAF, τα οποία θεωρούνται ακόμη πιο καθαρά από τα SAF, και πολύ λίγες αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να τα αγοράσουν.
Το SAF αποτελεί μόνο το 0,2% της παγκόσμιας χρήσης καυσίμων αεροσκαφών, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του παράγεται με βιοκαύσιμα που βασίζονται σε οργανικές πρώτες ύλες. Ένας από τους λόγους για την αργή υιοθέτηση είναι η τιμή – το SAF κοστίζει τρεις έως πέντε φορές περισσότερο από το παραδοσιακό καύσιμο αεριωθουμένων.
Το συνθετικό SAF είναι σημαντικά ακριβότερο από αυτό, λένε οι ειδικοί, με εκτιμήσεις που δείχνουν ότι μπορεί να είναι έως και δέκα φορές ακριβότερο από το παραδοσιακό καύσιμο.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρει κάποιες επιδοτήσεις για το e-SAF στο πλαίσιο νέων κανόνων για την ενίσχυση της χρήσης πράσινων καυσίμων σε όλο το μπλοκ, αλλά οι ηγέτες του κλάδου λένε ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να βάλουν περισσότερα χρήματα στις υποδομές και την παραγωγή.
Χωρίς σαφείς κανόνες, όπως μηχανισμούς ασφαλείας των τιμών και σαφείς εγγυήσεις, ο τομέας θα δυσκολευτεί να ανθίσει στην Ευρώπη, δήλωσαν αξιωματούχοι που εργάζονται σε παραγωγούς της SAF.
Διαβάστε ακόμη