Στην καρδιά της Βελγικής πρωτεύουσας, τις Βρυξέλλες, εφαρμόστηκε ένα σχέδιο κινητικότητας που ονομάζεται Good Move, το οποίο αποσκοπεί στη μείωση της κυκλοφορίας και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Αυτό το σχέδιο περιορίζει την διαμπερή κυκλοφορία και δίνει προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τους πεζούς και τους ποδηλάτες, όπως αναφέρει το politico.

Τα αποτελέσματα εντός του Πενταγώνου είναι θετικά. Τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν κατά 21% και οι σχετικοί θάνατοι κατά 69% μέσα σε ένα χρόνο. Η ατμοσφαιρική ρύπανση, που μετρήθηκε με βάση τα επίπεδα διοξειδίου του αζώτου, έχει επίσης μειωθεί έως και 35% σε ορισμένες διασταυρώσεις. Επιπλέον, η οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 10% παρά τον πληθωρισμό.

Ωστόσο, το Good Move έχει αντιμετωπίσει επικρίσεις και αντιδράσεις, ιδιαίτερα από επιχειρήσεις που ανησυχούν για την απώλεια πελατών λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία. Το πρόγραμμα αντιμετωπίζει επίσης ένα αβέβαιο μέλλον σε περιφερειακό επίπεδο. Ορισμένες περιοχές έχουν σταματήσει την εφαρμογή του λόγω διαμαρτυριών και το πολιτικό κόμμα που βρίσκεται πίσω από το Good Move αναμένεται να χάσει τις επερχόμενες εκλογές. Το αντίπαλο κόμμα έχει δεσμευτεί να καταργήσει εξ ολοκλήρου το σχέδιο.

Ένας από τους λόγους της επιτυχίας στο Πεντάγωνο αποδίδεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική επικοινωνίας που συμμετείχε τους κατοίκους, μαζί με την υποστήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης και την ευελιξία στην προσαρμογή του σχεδίου σε συγκεκριμένους δρόμους. Ο εντεταλμένος που επίβλεψε την εφαρμογή του σχεδίου τόνισε τη σημασία της επιμονής απέναντι στην αντίσταση.
Συνολικά, τα δεδομένα δείχνουν ότι το Good Move έχει οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση της οδικής ασφάλειας, της ποιότητας του αέρα και της οικονομικής δραστηριότητας εντός του Πενταγώνου. Ενώ το μέλλον του σχεδίου για ολόκληρη την περιοχή των Βρυξελλών είναι αβέβαιο, η δημόσια γνώμη φαίνεται να αλλάζει υπέρ του προγράμματος εντός της περιοχής όπου εφαρμόστηκε.

Διαβάστε ακόμη