Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αντιμετωπίζει μια βίαιη κλήση αφύπνισης από την Κίνα. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατακτούν ταχύτατα μερίδια αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, τροφοδοτούμενες από ένα σημαντικό πλεονέκτημα κόστους. Αυτά τα φθηνότερα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα απειλούν να κυριαρχήσουν στην αγορά αν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν προσαρμοστούν γρήγορα.

Σύμφωνα με το Reuters, οι ηγέτες της βιομηχανίας αναγνωρίζουν ότι το παράθυρο ευκαιρίας συρρικνώνεται, με ορισμένους να εκτιμούν ότι θα περάσουν μόνο 2-3 χρόνια προτού γίνει απίστευτα δύσκολος ο ανταγωνισμός. Τα παραδοσιακά πλεονεκτήματα, όπως το μέγεθος, δεν θα τους σώσουν- η ευελιξία είναι το νέο όνομα του παιχνιδιού.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να ανταποκριθούν. Εξετάζουν συνεργασίες με πρώην αντιπάλους, πιέζουν τους προμηθευτές για πιο απότομες περικοπές κόστους και διαπραγματεύονται με τα συνδικάτα για πιθανό κλείσιμο εργοστασίων και απώλεια θέσεων εργασίας. Η μείωση του εργατικού κόστους στην Ευρώπη, ωστόσο, αποτελεί πρόκληση λόγω της έντονης συνδικαλιστικής παρουσίας.

Μια πολλά υποσχόμενη τακτική είναι η ανταγωνιστική τιμολόγηση. Η Stellantis, μια ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, λάνσαρε ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με στρατηγική τιμή για να ανταγωνιστεί τις κινεζικές προσφορές. Πιέζουν επίσης τους προμηθευτές τους να ανταποκριθούν στο χαμηλότερο κόστος που επιτυγχάνουν οι Κινέζοι κατασκευαστές.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση διερευνά ενδεχόμενους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω ανησυχιών σχετικά με τις κρατικές επιδοτήσεις. Ωστόσο, τα στελέχη του κλάδου πιστεύουν ότι αυτό θα έχει ελάχιστο αντίκτυπο. Στην πραγματικότητα, η Γερμανία φοβάται αντίποινα από την Κίνα με τη μορφή δασμών στις εξαγωγές πολυτελών αυτοκινήτων της.

Το μέλλον των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών εξαρτάται από την ικανότητά τους να αντιδράσουν γρήγορα και αποφασιστικά. Πρέπει να γίνουν πιο ανταγωνιστικές ως προς το κόστος, ενδεχομένως μέσω ενός συνδυασμού μείωσης του κόστους, στρατηγικών συνεργασιών και καινοτομίας. Αν δεν καταφέρουν να προσαρμοστούν, η κινεζική κυριαρχία στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων φαίνεται αναπόφευκτη.

Διαβάστε ακόμη