Τα αμερικανικά διυλιστήρια πετρελαίου δίνουν προτεραιότητα στην επιστροφή μετρητών στους μετόχους μέσω επαναγοράς μετοχών και μερισμάτων, παρόλο που τα κέρδη και τα περιθώρια διύλισης έχουν υποχωρήσει από τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ, σύμφωνα με το Reuters.

Τα συνδυασμένα κέρδη των τριών μεγάλων διυλιστηρίων, Marathon Petroleum, Phillips 66 και Valero Energy, ήταν 2,93 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2023, μειωμένα από 7,75 δισ. δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα περιθώρια διύλισης παρουσιάζουν επίσης πτωτική τάση από τότε που κορυφώθηκαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Παρά τα μειωμένα κέρδη, οι εν λόγω εταιρείες διύλισης επέστρεψαν συνολικά 5,5 δισ. δολάρια στους μετόχους το πρώτο τρίμηνο του 2023 μέσω επαναγορών και μερισμάτων, έναντι 6,6 δισ. δολαρίων την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οι επενδυτές φαίνεται να εγκρίνουν αυτή τη στρατηγική. Η τιμή της μετοχής της Valero έχει αυξηθεί πάνω από 21% από την αρχή του έτους και η τιμή της Marathon έχει αυξηθεί κατά 18%, και οι δύο υπεραποδίδουν έναντι του ευρύτερου ενεργειακού τομέα.

Οι εταιρείες αποδίδουν τις υψηλές αποδόσεις στους μετόχους στα πλεονάζοντα ταμειακά τους αποθέματα, στις περιορισμένες δαπάνες για αναπτυξιακά έργα και στην πίεση της Wall Street για υψηλότερες αποδόσεις.

Τα διυλιστήρια είναι αισιόδοξα για την επερχόμενη καλοκαιρινή περίοδο οδήγησης, αναμένοντας αυξημένη ζήτηση για βενζίνη και ντίζελ. Τα δρομολόγια των διυλιστηρίων των ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν το τρίτο τρίμηνο του 2023. Η EIA προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα συνεχίσει να σημειώνει ρεκόρ, φτάνοντας τα 102,9 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα (bpd) το 2023.

Αβεβαιότητα στην αγορά ντίζελ

Τα περιθώρια κέρδους του ντίζελ ήταν αδύναμα λόγω της αυξημένης παγκόσμιας προσφοράς και της χαμηλότερης ζήτησης που προκλήθηκε από τον ήπιο καιρό και την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας. Ωστόσο, τα διυλιστήρια παραμένουν αισιόδοξα για την ανάκαμψη της αγοράς.

Συμπερασματικά, τα διυλιστήρια των ΗΠΑ δίνουν προτεραιότητα στις αποδόσεις των μετόχων τους, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν ένα λιγότερο κερδοφόρο περιβάλλον. Βασίζονται σε μια ισχυρή καλοκαιρινή περίοδο οδήγησης και στη συνεχιζόμενη αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου για να στηρίξουν τις δραστηριότητές τους.

Διαβάστε ακόμη