Η πόλη Ταϊγιουάν στην Κίνα πρωτοπορεί στην ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Το 2016, έγινε η πρώτη κινεζική πόλη που άλλαξε ολόκληρο τον στόλο των ταξί της σε ηλεκτρικά οχήματα. Τώρα, διαλύει αυτά τα οχήματα και θέτει τις βάσεις για μια δυνητικά τεράστια νέα πράσινη βιομηχανία: την ανακύκλωση μπαταριών, σύμφωνα με δημοσίευμα του Semafor.

Η Κίνα έχει αυστηρούς κανονισμούς που απαιτούν την αντικατάσταση των ταξί μετά από οκτώ χρόνια ή 600.000 χιλιόμετρα. Αυτό, σε συνδυασμό με την ιδιότητα της Κίνας ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, σημαίνει ότι έρχεται ένα τεράστιο κύμα χρησιμοποιημένων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων. Εκτιμάται ότι μόνο στην Κίνα υπάρχουν 132.000 ηλεκτρικά ταξί που θα χρειαστούν αντικατάσταση μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

Οι οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι σημαντικές. Η αντικατάσταση των μπαταριών μπορεί να είναι δαπανηρή, οδηγώντας ορισμένους να αγοράσουν νέα αυτοκίνητα αντ’ αυτού. Ωστόσο, η ανακύκλωση αυτών των μπαταριών μπορεί να ανακτήσει πολύτιμα υλικά όπως το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο, δημιουργώντας μια νέα πηγή στρατηγικών ορυκτών και μειώνοντας την εξάρτηση από την εξόρυξη.

Η Κίνα είναι σε θέση να κυριαρχήσει σε αυτή τη νέα αγορά. Εταιρείες όπως η GEM επεξεργάζονται ήδη ένα σημαντικό μέρος των χρησιμοποιημένων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Επιπλέον, μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι η Κίνα θα μπορούσε να είναι η πρώτη χώρα που θα κάλυπτε όλες τις ανάγκες της σε υλικά μπαταριών αποκλειστικά μέσω της ανακύκλωσης.

Μέχρι πρόσφατα, οι χαλαροί κανονισμοί επέτρεπαν τη διαχείριση πολλών μπαταριών από ανεξέλεγκτα εργαστήρια, εγείροντας ανησυχίες για την ασφάλεια και το περιβάλλον. Οι αυστηρότεροι κανονισμοί και η εκπαίδευση των καταναλωτών είναι ζωτικής σημασίας για την υπεύθυνη ανακύκλωση. Επιπλέον, ορισμένοι εμπειρογνώμονες αμφισβητούν την ανάγκη διάλυσης των ηλεκτρονικών ταξί μετά από μόλις οκτώ χρόνια, υποστηρίζοντας ότι θα μπορούσαν να πωληθούν στη δευτερογενή αγορά.

Μέτρα λαμβάνουν και οι ΗΠΑ

Οι ΗΠΑ λαμβάνουν επίσης μέτρα για την ενίσχυση της βιομηχανίας ανακύκλωσης μπαταριών. Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού παρέχει κίνητρα για την ανακύκλωση υλικών μπαταριών EV στις ΗΠΑ και στοχεύει στην αύξηση της εγχώριας επεξεργασίας κρίσιμων ορυκτών. Το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές εκτιμά ότι οι ΗΠΑ θα έχουν ικανότητα ανακύκλωσης μπαταριών τουλάχιστον 652.293 τόνων ετησίως έως το 2030.

Καθώς ο αριθμός των EV στους δρόμους συνεχίζει να αυξάνεται παγκοσμίως, μια ισχυρή και υπεύθυνη βιομηχανία ανακύκλωσης μπαταριών θα είναι απαραίτητη. Τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη είναι σημαντικά και ο αγώνας δρόμου έχει ξεκινήσει για να δούμε ποιες χώρες θα πρωτοστατήσουν σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα.

Διαβάστε ακόμη