Η αμερικανική ρυθμιστική αρχή για την ασφάλεια, NHTSA, άνοιξε εκ νέου την έρευνά της σχετικά με το σύστημα Autopilot της Tesla, αμφισβητώντας την αποτελεσματικότητα της ανάκλησης του Δεκεμβρίου 2022 που αφορούσε την εμπλοκή του οδηγού. Επικαλούμενη ανησυχίες από δυστυχήματα που αφορούν οχήματα με την αναβάθμιση του λογισμικού της ανάκλησης και τις δικές της δοκιμές, η NHTSA αμφισβητεί την επάρκεια της διόρθωσης, σύμφωνα με το Reuters.
Επαναλαμβάνουν τις ανησυχίες από την προηγούμενη έρευνά τους – ότι το σημερινό σύστημα της Tesla δεν εξασφαλίζει την προσοχή του οδηγού κατά τη χρήση του Autopilot. Η υπηρεσία προβληματίζεται επίσης από το γεγονός ότι μέρος της διόρθωσης λογισμικού είναι προαιρετικό για τους ιδιοκτήτες και μπορεί εύκολα να απενεργοποιηθεί. Επιπλέον, η NHTSA πιστεύει ότι οι ενημερώσεις λογισμικού της Tesla δεν έχουν συμπεριληφθεί επίσημα στην ανάκληση και ενδέχεται να μην αντιμετωπίζουν πλήρως τους κινδύνους για την ασφάλεια.
Η ανάκληση καλύπτει τα οχήματα Tesla Model Y, X, S, 3 και Cybertruck που είναι εξοπλισμένα με Autopilot από το 2012 έως το 2024. Η Tesla δήλωσε ότι η ανάκληση αποσκοπεί στη βελτίωση της προσοχής του οδηγού κατά τη χρήση του Autopilot, με την ενημέρωση λογισμικού τους να αντιμετωπίζει πιθανή κακή χρήση από τον οδηγό που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ατυχήματα.
Η NHTSA έχει περαιτέρω ανησυχίες. Η αρχική τους έρευνα, που ξεκίνησε το 2021, εντόπισε ατυχήματα με θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς, στα οποία η κακή χρήση του Autopilot από τον οδηγό φάνηκε να αποτελεί παράγοντα. Ο οργανισμός πιστεύει επίσης ότι ο όρος «Autopilot» μπορεί να παραπλανήσει τους οδηγούς ώστε να υπερεκτιμήσουν τις δυνατότητες του συστήματος και να βασιστούν σε αυτό σε υπερβολικό βαθμό.
Το Consumer Reports επέκρινε την αρχική ενημέρωση για την ανάκληση, υποστηρίζοντας ότι δεν αντιμετωπίζει τις βασικές ανησυχίες της NHTSA.
Η Tesla υποστηρίζει ότι διαφωνεί με την ανάλυση της NHTSA, αλλά εφάρμοσε μια ενημέρωση λογισμικού με πρόσθετες προειδοποιήσεις και ελέγχους για να ενθαρρύνει την προσοχή του οδηγού κατά τη χρήση του Autosteer.
Αυτή η ανανεωμένη έρευνα υπογραμμίζει τις συνεχιζόμενες ανησυχίες σχετικά με τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού της Tesla και την αποτελεσματικότητά τους στην πρόληψη ατυχημάτων. Ο αυτόματος πιλότος της Tesla επιτρέπει στα αυτοκίνητα να κατευθύνουν, να επιταχύνουν και να φρενάρουν εντός της λωρίδας τους, με μια βελτιωμένη έκδοση που βοηθάει στις αλλαγές λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο, δεν πρόκειται για ένα πλήρως αυτόνομο σύστημα οδήγησης.