Η σουηδική Northvolt, που ειδικεύεται σε μπαταρίες και αποθηκευτικούς χώρους, που υποστηρίζεται από τη Volkswagen, ξεκίνησε την κατασκευή του τρίτου γιγαντιαίου εργοστασίου μπαταριών της στη βόρεια Γερμανία, το οποίο, όπως δήλωσε ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς, θα είναι αρκετά μεγάλο ώστε να παράγει μπαταρίες για ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως.

Το γιγαντιαίο εργοστάσιο, που ονομάζεται Northvolt Drei, θα χρησιμοποιεί τον άφθονο άνεμο της περιοχής κοντά στην τοποθεσία Heide βόρεια του Αμβούργου για τη μαζική παραγωγή, όπως λέει η εταιρεία, των «πιο πράσινων μπαταριών στον κόσμο για την αυτοκινητοβιομηχανία, τη βιομηχανία και τον ενεργειακό τομέα», σημειώνει η ιστοσελίδα rechargenews.

«Επενδύσεις όπως αυτή της Northvolt είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας και την Ευρώπη», δήλωσε ο Σολτς.

«Η παραγωγή καλών αυτοκινήτων πέρα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης συνεχίζει να αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του βιομηχανικού μας τομέα. Για αυτό, χρειαζόμαστε μπαταρίες κατασκευασμένες στη Γερμανία, κατασκευασμένες στην Ευρώπη».

«Επομένως, είναι καλά νέα για ολόκληρη τη χώρα μας το γεγονός ότι, εδώ στο βορρά, οι κυψέλες μπαταριών που παράγονται με τρόπο φιλικό προς το κλίμα θα κατασκευάζονται στο μέλλον για ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως», πρόσθεσε.

Ο Γερμανός αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομίας και Κλίματος Ρόμπερτ Χάμπεκ συμμετείχε επίσης στην τελετή έναρξης της κατασκευής, όπως και ο πρωθυπουργός του κρατιδίου Schleswig-Holstein
Ντάνιελ Γκύντερ και ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Northvolt Πίτερ Κάρλσον

Επιδοτήσεις και θέσεις εργασίας

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας και το ομόσπονδο κρατίδιο του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν έχουν δεσμευτεί να συνεισφέρουν 902 εκατ. ευρώ (977 εκατ. δολάρια) από τη συνολική επένδυση ύψους 4,5 δισ. ευρώ στο εργοστάσιο Northvolt Drei, ένα αυξημένο επίπεδο στήριξης που αμφισβητήθηκε από γερμανικά μέσα ενημέρωσης και οικονομολόγους ως μέρος ενός ανθυγιεινού αγώνα επιδοτήσεων.

Το βιομηχανικό συγκρότημα σχεδιάζεται να απασχολεί περίπου 3.000 άτομα και προβλέπεται να έχει μέγιστη ετήσια παραγωγική ικανότητα 60GWh, ξεκινώντας τις πρώτες εργασίες το 2026. Άλλες 10.000 θέσεις εργασίας αναμένεται να δημιουργηθούν στον περιβάλλοντα χώρο του εργοστασίου, δήλωσε ο Σολτς, επισημαίνοντας τις προβλέψεις.

Το μικρό κρατίδιο του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, που βρίσκεται ανάμεσα στις ακτές της Βόρειας και της Βαλτικής Θάλασσας, βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία για νέες βιομηχανίες πράσινης ενέργειας.

Το 2022 το βορειότερο κρατίδιο της Γερμανίας θα μπορούσε να έχει καλύψει το 170% της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χάρη σε μια πολύ μεγαλύτερη από τον μέσο όρο αιολική ισχύ.

Το Σλέσβιχ-Χόλσταϊν πρόσθεσε πέρυσι άλλα 1,2 GW σε νέα αιολική ισχύ, δηλαδή περίπου το ένα τρίτο του συνόλου της Γερμανίας, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Deutsche Windguard. Το κρατίδιο στο τέλος του 2023 παρουσίαζε αθροιστικά χερσαίο αιολικό όγκο 8,5GW, ή το 14% του συνόλου της αιολικής ισχύος που έχει εγκατασταθεί στη Γερμανία.

«Η βιομηχανική καρδιά της Γερμανίας θα συνεχίσει φυσικά να χτυπάει στο Μόναχο, το Βόλφσμπουργκ, έδρα της Volkswagen, τη Στουτγάρδη και πολλές άλλες πολύ παραδοσιακές τοποθεσίες», δήλωσε ο Σολτς.

«Αλλά στο μέλλον θα χτυπάει και εδώ στη βορειοδυτική ακτή».

Η Northvolt, η οποία συγκαταλέγει μεταξύ των πελατών της τις BMW, Volkswagen και Volvo, το 2021 είχε ξεκινήσει τη λειτουργία του πρώτου εργοστασίου ιόντων λιθίου στο Skellefteå στη βόρεια Σουηδία. Η εταιρεία κατασκευάζει επίσης ένα γιγαντοεργοστάσιο μπαταριών και ένα ερευνητικό κέντρο στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας και στο Μόντρεαλ του Καναδά, ενώ διαθέτει μονάδα συναρμολόγησης μονάδων μπαταριών στην Πολωνία.