Τα κινεζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν περισσότερες πωλήσεις από τα αντίστοιχα αμερικανικά, επί τη βάσει των καλύτερων επιδόσεών τους και της γενικότερης αποδοτικής λειτουργίας τους, όπως ανέφερε η εφημερίδα The Financial Times επικαλούμενη τον Ματίας Μίεντριτς εκτελεστικό διευθυντή της εταιρείας παραγωγής υλικών μπαταριών Umicore, που έχει την έδρα της στο Βέλγιο.
Τα κινεζικά οχήματα «είναι απλά καλά αυτοκίνητα και οι άνθρωποι τα αγοράζουν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος στην εφημερίδα FT.
Από την άλλη μεριά, οι αμερικανικές εταιρείες «φαίνεται ότι παλεύουν για την παραγωγή καλών ηλεκτρικών οχημάτων», παρατήρησε ο Μίεντριτς.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται στην Κίνα, ενώ η αντίστοιχη αγορά στις ΗΠΑ είναι μικρή, όπως ανέφερε το ίδιο δημοσίευμα.
Το αφεντικό της βελγικής εταιρείας παραγωγής υλικών καθόδου για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία συγκαταλέγει μεταξύ των πελατών της τη Volkswagen, τη BMW και την κινεζική Envision AESC, πρόσθεσε ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αποσύρουν επίσης τα σχέδια επέκτασης των εργοστασίων για ηλεκτρικά οχήματα λόγω της αδύναμης ζήτησης.
Στην Κίνα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, αυξήθηκαν κατά 36% σε 7,7 εκατ. το 2023, από 5,7 εκατ. το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν περισσότερο από το ένα τρίτο των 21,7 εκατ. νέων οχημάτων που πωλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι σε σύγκριση με το 28% το 2022.
Αν και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών, αυξήθηκαν απότομα στις ΗΠΑ πέρυσι, η αγορά είναι μικρή.