Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) θα υποχρεώσει τις εταιρείες να αποκαλύπτουν για πρώτη φορά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, αλλά μείωσε μια βασική απαίτηση μετά από έντονες πιέσεις των βιομηχανικών ομάδων, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ψήφισε την Τετάρτη να επιβάλει απαιτήσεις γνωστοποίησης του κλίματος, οι οποίες θα είναι σημαντικά ηπιότερες από εκείνες που πρότεινε τον Μάρτιο του 2022, αφού η υπηρεσία έλαβε χιλιάδες επιστολές σχολίων και πολλές απειλές για δικαστικές διενέξεις σχετικά με το σχέδιο. Στη μεγαλύτερη αλλαγή, η ρυθμιστική αρχή δεν θα αναγκάσει τις εταιρείες να ποσοτικοποιήσουν τη ρύπανση από τις αλυσίδες εφοδιασμού ή τους πελάτες τους, γνωστές ως εκπομπές Scope 3. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν υψηλότερο πήχη για το πότε θα πρέπει να αποκαλύπτουν πιο άμεσα αποτυπώματα άνθρακα στις κανονιστικές τους καταθέσεις, τα οποία είναι γνωστά ως εκπομπές Scope 1 και Scope 2.
Η ψηφοφορία για την οριστικοποίηση των κανονισμών επισφραγίζει μήνες έντονων συζητήσεων εντός της υπηρεσίας και στους διαδρόμους του Κογκρέσου σχετικά με αυτό που έχει χαρακτηριστεί ως μια από τις προσπάθειες υπογραφής της Ουάσινγκτον για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής κατά την εποχή Μπάιντεν. Με την επιδίωξη του κανόνα, ο πρόεδρος της SEC, Γκάρι Γκένσλερ κατηγορήθηκε από τους αντιπάλους του ότι επιδιώκει να επεκτείνει τη δικαιοδοσία της επιτροπής πέρα από τις κινητές αξίες και σε θέματα κλίματος.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, ο Γκένσλερ έχει αποκρούσει σθεναρά αυτόν τον ισχυρισμό, υποστηρίζοντας ότι πολλοί επενδυτές θέλουν τις πληροφορίες για να καθοδηγούν τις αποφάσεις τους. Επί του παρόντος, οι εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες χρησιμοποιούν ένα μη τυποποιημένο μείγμα εθελοντικών μετρήσεων.
«Επενδυτές, από μεμονωμένους επενδυτές έως μεγάλους διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων, έχουν δηλώσει ότι λαμβάνουν αποφάσεις βασιζόμενοι σε αυτές τις πληροφορίες», δήλωσε ο Γκένσλερ στις παρατηρήσεις του για τη συνάντηση. «Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε να διαδραματίσουμε ρόλο όσον αφορά τις γνωστοποιήσεις που σχετίζονται με το κλίμα».
Την κατάσταση περιπλέκουν οι διαφορετικές απαιτήσεις σε όλο τον κόσμο και σε τουλάχιστον μία πολιτεία των ΗΠΑ.
Οι κανονισμοί της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς επιδιώκουν να το αντιμετωπίσουν αυτό, παρέχοντας για πρώτη φορά ομοσπονδιακές βασικές απαιτήσεις για τις εταιρείες να συζητούν τους επιχειρηματικούς κινδύνους και τις ευκαιρίες που συνδέονται με το μεταβαλλόμενο κλίμα. Οι κανονισμοί μπορούν επίσης να διευκολύνουν τους επενδυτές να συγκρίνουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των επιχειρήσεων του ίδιου κλάδου.
Αντιδράσεις για τη ρύθμιση
Η Cynthia Hanawalt, διευθύντρια του Sabin Center for Climate Change Law του Πανεπιστημίου Κολούμπια για την πρακτική της χρηματοοικονομικής ρύθμισης, δήλωσε ότι υπάρχουν μεγάλοι χρηματοοικονομικοί κίνδυνοι και ευκαιρίες που συνδέονται με τις κλιματικές επιπτώσεις και τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια. «Οι επενδυτές είναι το πρωταρχικό ακροατήριο», είπε.
Ωστόσο, οι απαιτήσεις της SEC θα είναι σαφώς λιγότερο αυστηρές από τους κανονισμούς που ψηφίστηκαν πέρυσι από τους νομοθέτες στην Καλιφόρνια και τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για παράδειγμα, ο νόμος της Καλιφόρνια για τη δημοσιοποίηση των εκπομπών απαιτεί από τις μεγάλες δημόσιες και ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην πολιτεία και έχουν ετήσια έσοδα άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων να δημοσιοποιούν τις εκπομπές Scope 1 και 2 κάθε χρόνο, αρχής γενομένης από το 2026, και τις εκπομπές Scope 3 το 2027. Οι κανονισμοί της πολιτείας αμφισβητούνται ήδη στα δικαστήρια.
Ο Μπεν Τζέλους, εκτελεστικός διευθυντής της Sierra Club, μιας περιβαλλοντικής ομάδας υπεράσπισης, δήλωσε ότι ο κανόνας της SEC ήταν ένα θετικό βήμα, αλλά η παράλειψη των γνωστοποιήσεων των Scope 3 σημαίνει ότι «υπολείπεται σημαντικά από αυτό που απαιτείται».
«Επιτρέποντας στις εταιρείες να συνεχίσουν να αποκρύπτουν μια πλήρη λογιστική της κλιματικής τους ρύπανσης, οι επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Sierra Club και των μελών μας, παραμένουν στο σκοτάδι σχετικά με κρίσιμες πληροφορίες που απαιτούνται για να κάνουν τεκμηριωμένες επιλογές σχετικά με τους οικονομικούς κινδύνους των εταιρειών», δήλωσε ο Τζέλους.
Σύμφωνα με τους τελικούς κανόνες της SEC, οι εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες θα πρέπει να ενημερώνουν τους επενδυτές για τις πραγματικές ή πιθανές σημαντικές επιπτώσεις των κινδύνων που σχετίζονται με το κλίμα στην επιχειρηματική στρατηγική, το μοντέλο και τις προοπτικές τους. Η προσθήκη ότι ορισμένες πληροφορίες πρέπει να είναι «ουσιώδεις» για να πρέπει οι εταιρείες να τις συμπεριλάβουν αποτελεί επίσης σημαντική αλλαγή σε σχέση με την πρόταση. Στην πράξη, αυτό περιορίζει τις εν λόγω γνωστοποιήσεις σε ό,τι θεωρείται σημαντικό για τη λήψη αποφάσεων από έναν λογικό επενδυτή.
Οι εταιρείες θα πρέπει επίσης να γνωστοποιούν τους κλιματικούς κινδύνους που θα μπορούσαν να βλάψουν τις δραστηριότητες ή τις οικονομικές τους συνθήκες, όπως αυτοί που προκαλούνται από την άνοδο της στάθμης της θάλασσας, τους τυφώνες, τις ξηρασίες ή τις πυρκαγιές. Οι εταιρείες που λαμβάνουν μέτρα για να ελαχιστοποιήσουν ή να εξαλείψουν τέτοιους κινδύνους θα πρέπει να αναφέρουν και αυτούς.
Το κόστος συμμόρφωσης θα ποικίλλει ανάλογα με τον προσδιορισμό των εταιρειών σχετικά με το είδος της αναφοράς των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που είναι σημαντικό για τους επενδυτές τους, δήλωσε ο Γκένσλερ κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο Bloomberg TV. «Εάν ένας εκδότης αποφασίσει ότι δεν είναι σημαντικό για τους επενδυτές του, το κόστος θα είναι μάλλον αρκετά χαμηλό», είπε. Το κόστος συμμόρφωσης εκτιμάται ότι θα είναι υψηλό εξαψήφιο για ορισμένους εκδότες, πρόσθεσε ο Γκένσλερ .
Νομικές προκλήσεις
Δεν είναι σαφές αν η απόφαση να καταργηθεί η γνωστοποίηση των εκπομπών Scope 3 στον τελικό κανόνα και άλλες αλλαγές θα είναι αρκετές για να αποτρέψουν τις νομικές προκλήσεις από τις ομάδες του κλάδου. Γενικοί εισαγγελείς σε πολλές πολιτείες, με επικεφαλής τη Δυτική Βιρτζίνια, υποσχέθηκαν να μηνύσουν την SEC για τον κανόνα. Από την άλλη πλευρά, οι προσαρμογές μπορεί να οδηγήσουν σε δικαστικές διαμάχες από περιβαλλοντικούς ακτιβιστές, οι οποίοι ήθελαν η SEC να υιοθετήσει μια πιο αυστηρή προσέγγιση.
Παρά τις αλλαγές, η ψηφοφορία της Επιτροπής ήταν αμφιλεγόμενη και διχασμένη κατά μήκος των κομματικών γραμμών. Ο κανόνας θα τεθεί σε ισχύ δύο μήνες μετά την επίσημη δημοσίευσή του στο Ομοσπονδιακό Μητρώο.
Η συμμόρφωση θα γίνει σταδιακά με την πάροδο του χρόνου, ανάλογα με το μέγεθος μιας εταιρείας και το είδος της γνωστοποίησης. Οι μεγάλες εταιρείες θα πρέπει να αρχίσουν να αναφέρουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2026 και οι μικρότερες το 2028. Οι μικρότερες εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες θα απαλλάσσονται από την υποβολή εκθέσεων Scope 1 και 2.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έδωσε επίσης την Τετάρτη το πράσινο φως για έναν νέο κανόνα που θα απαιτεί από τις χρηματιστηριακές εταιρείες που συνεργάζονται με απλούς επενδυτές να αποκαλύπτουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και την εκτέλεση των συναλλαγών, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αναθεώρησης που προωθείται από τη ρυθμιστική αρχή.