Τις ίδιες ημέρες που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης βρίσκονταν στην Ινδία με στόχο τη διεύρυνση των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν όριζε τον Gerard Mestrallet, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του ενεργειακού ομίλου Engie, ως εκπρόσωπο στις συζητήσεις για το νέο εμπορικό δρόμο Ινδίας – Ευρώπης. Η Ελλάδα, μέσω των λιμανιών της, θέλει να συμμετάσχει στον εμπορικό δρόμο που σχεδιάζεται από Ινδία και Ευρώπη ως αντίδοτο στην κινεζική πρωτοβουλία «Belt and Road».
Η απουσία σοβαρού σιδηροδρομικού δικτύου, οι καθυστερήσεις στην αναβάθμιση του βαλκανικού δικτύου, αποτελούν μειονεκτήματα για τη χώρα μας. Ήδη κυκλοφορούν χάρτες που δεν περιλαμβάνουν την Ελλάδα στο σχεδιασμό του IMEC, όπως ονομάζεται ο νέος εμπορικός διάδρομος. Τα εμπορεύματα ξεκινούν από την Ινδία, φτάνουν στο Ντουμπάι, συνεχίζουν προς το Ριάντ και καταλήγουν στο λιμάνι της Χάιφα στο Ισραήλ. Στη συνέχεια με πλοία μεταφέρονται σε ιταλικά ή γαλλικά λιμάνια.
Ελλάδα, Γαλλία και Ιταλία θέλουν να παίξουν ρόλο στον IMEC με τους Ινδούς να αναζητούν λιμάνια προκειμένου να αποκτήσουν τον έλεγχό τους. Η επόμενη συνάντηση εκπροσώπων από Ε.Ε. και Ινδία προγραμματίζεται το επόμενο δίμηνο. Θα χρειαστούν περίπου 10 χρόνια για να πάρει σάρκα και οστά ο νέος δρόμος με σιδηροδρομικούς, οδικούς και θαλάσσιους άξονες δήλωσε στο Bloomberg ο Mestrallet. Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα φέρνει στην επιφάνεια την ανάγκη εναλλακτικών διαδρόμων πάντως.