Το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ δήλωσε την Πέμπτη ότι έδωσε προκαταρκτική έγκριση για δάνεια ύψους σχεδόν 710 εκατομμυρίων δολαρίων σε επιχειρήσεις κατασκευής τεχνολογιών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), αν και η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν εξακολουθεί να διαθέτει 221,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε δάνεια για τη χρηματοδότηση έργων καθαρής ενέργειας, σύμφωνα με το Reuters.

Η νοτιοκορεατική εταιρεία SK Siltron CSS πρόκειται να λάβει 544 εκατ. δολάρια για την επέκταση εργοστασίου στο Bay City του Μίσιγκαν, το οποίο παράγει πλακίδια καρβιδίου του πυριτίου υψηλής ισχύος που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα εξαρτήματα αυτά είναι κρίσιμα για τα συστήματα κίνησης των ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μετατροπέων, και τα συστήματα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, ανέφερε το υπουργείο.

Θα μπορούσαν να δημιουργηθούν περίπου 200 θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό και τον παραγωγικό τομέα για να εξυπηρετηθεί η επέκταση του εργοστασίου, ανέφερε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του.

«Το έργο αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη διασφάλιση μιας ανθεκτικής και ισχυρής αλυσίδας εφοδιασμού στις Ηνωμένες Πολιτείες και είμαστε υπερήφανοι που ενισχύουμε την εγχώρια παραγωγή ημιαγωγών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SK Siltron CSS Jianwei Dong.

Η αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν επισκέφθηκε το εργοστάσιο στο Μπέι Σίτι τον Νοέμβριο του 2022, επισημαίνοντας το γεγονός ότι παράγει υλικό για τσιπ που τροφοδοτούν «smartphones, πλυντήρια ρούχων, νοσοκομειακό εξοπλισμό, αυτοκίνητα – για να αναφέρουμε μόνο μερικά».

Η American Battery Solutions έλαβε χωριστά έγκριση υπό όρους για δάνειο ύψους 165,9 εκατομμυρίων δολαρίων για την επέκταση των δραστηριοτήτων συναρμολόγησης μπαταριών EV στο Springboro του Οχάιο και στο Lake Orion του Μίσιγκαν. Και οι δύο εγκαταστάσεις θα μπορούσαν να απασχολήσουν έως και 460 άτομα.

Ο Jigar Shah, διευθυντής του γραφείου προγράμματος δανείων του υπουργείου Ενέργειας, δήλωσε στο Reuters στο Ντιτρόιτ ότι αιτήσεις για χρηματοδότηση ύψους 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν φτάσει στο γραφείο του μέσα στους τελευταίους δύο μήνες από «πολύ εξελιγμένους παίκτες».

Συνολικά, το υπουργείο έχει εκταμιεύσει 34,43 δισεκατομμύρια δολάρια, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Έλαβε αιτήσεις για δάνεια ύψους 263,1 δισ. δολαρίων, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.

Τα έργα και οι θέσεις εργασίας εξαρτώνται από τις εταιρείες που κλείνουν τα δάνεια και αξιοποιούν τα χρήματα. Το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ οριστικοποίησε τον Δεκέμβριο του 2022 δάνειο ύψους 2,5 δισ. δολαρίων για τη χρηματοδότηση της κατασκευής εργοστασίων μπαταριών από μια εταιρεία που έχει συσταθεί από τη General Motors και την LG Energy Solution. Αλλά η Ford και ο εταίρος της SK On στον τομέα των μπαταριών δεν έχουν οριστικοποιήσει ένα προτεινόμενο δάνειο ύψους 9,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το υπουργείο Ενέργειας για την κατασκευή τριών εργοστασίων μπαταριών στις ΗΠΑ.

«Αναμένουμε πλήρως ότι θα κλείσουν το δάνειο», δήλωσε ο Shah.

Η υπουργός Ενέργειας Τζένιφερ Γκράνχολμ δήλωσε τον περασμένο Αύγουστο ότι η υπηρεσία θα προσφέρει 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε δάνεια και άλλα 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιχορηγήσεις για να βοηθήσει στη μετατροπή των εργοστασίων για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων.

«Προσλάβαμε συγκεκριμένους ανθρώπους … για να χτυπήσουν τους θάμνους για να πείσουν τους ανθρώπους να το χρησιμοποιήσουν», δήλωσε ο Shah. Πολλοί δυνητικοί αιτούντες περιμένουν με την ελπίδα ότι μπορούν να κερδίσουν επιχορηγήσεις, είπε.

Ο τομέας των καθαρών τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, έπεσε από τα επίπεδα ευφορίας των επενδύσεων το 2021 και το 2022 σε “σαφώς ένα έτος πειθαρχίας” το 2023, δήλωσε ο Shah.

Αλλά είπε ότι το γραφείο του θα «σκύψει σε καλούς κινδύνους», όπως ο δανεισμός σε έργα που
αποσκοπούν στην παραγωγή κρίσιμων ορυκτών που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες και τα ηλεκτρονικά – ένας τομέας που κυριαρχείται από την Κίνα.

«Η Κίνα σαφώς υπερπροσφέρει την αγορά. Οι τιμές έχουν πέσει», δήλωσε ο Shah. Αλλά οι σύμβουλοι της κυβέρνησης πιστεύουν ότι «θα έχουμε έλλειψη δυναμικότητας σε κρίσιμα ορυκτά το 2027».