Η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία Boeing Co.,κατηγόρησε τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες του κόσμου για τις ανεπαρκείς προσπάθειές τους στην παραγωγή βιώσιμου καυσίμου για αεροσκάφη, εκφράζοντας την αυξανόμενη απογοήτευσή της αεροπορικής βιομηχανίας για την περιορισμένη διαθεσιμότητα τέτοιων καυσίμων.
Το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF), που παράγεται από χρησιμοποιημένα έλαια και γεωργικές πρώτες ύλες, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροπορικά ταξίδια έως και 80%, σύμφωνα με τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών. Η τεράστια αύξηση της παραγωγής είναι απαραίτητη για να έχει η βιομηχανία την ευκαιρία να επιτύχει τον στόχο της ουδετερότητας ως προς τον άνθρακα έως το 2050.
Η παγκόσμια προσφορά SAF, καλύπτει μόλις το 1% των αναγκών της αεροπορικής βιομηχανίας.
Οι μεγάλοι πετρελαιοπαραγωγοί «πρέπει να σκύψουν περισσότερο» και να αυξήσουν την παραγωγή, δήλωσε ο Robert Boyd, επικεφαλής της Boeing για τη βιωσιμότητα στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, σε συνέντευξή του στην αεροπορική έκθεση της Σιγκαπούρης την Τρίτη.
Σύμφωνα με τον Boyd, μικρότεροι και λιγότερο εδραιωμένοι παραγωγοί πράσινων καυσίμων, όπως η Neste Oyj και η SkyNRG BV, κάνουν καλύτερη δουλειά στη δημιουργία μιας βιώσιμης βιομηχανίας αεροπορικών καυσίμων από ότι οι καλά εξοπλισμένοι γίγαντες όπως η Exxon Mobil Corp. «Δεν νομίζω ότι κάνουν αρκετά», είπε για τον παραδοσιακό ενεργειακό τομέα.
Αναγκαίες επενδύσεις ύψους 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για την μετάβαση στο SAF
Η ανεπαρκής ροή των SAF αποτέλεσε σημαντικό θέμα συζήτησης στην αεροπορική έκθεση. Η αύξηση της προσφοράς είναι επίσης απαραίτητη για να γίνει η SAF πιο προσιτή για τις αεροπορικές εταιρείες. Τα συμβατικά καύσιμα αεροσκαφών είναι ήδη ένα από τα μεγαλύτερα κόστη για τους αερομεταφορείς, και το SAF μπορεί να είναι τρεις έως πέντε φορές πιο ακριβό.
Η μετάβαση των αερομεταφορών στο μηδενικό ισοζύγιο θα απαιτήσει επενδύσεις ύψους 5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2050, μεγάλο μέρος των οποίων θα απαιτηθεί για την αύξηση της βιώσιμης παραγωγής καυσίμων, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών.
Ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ Willie Walsh παρακάλεσε τη Δευτέρα τους παραγωγούς πετρελαίου να παράγουν περισσότερα αεροπορικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών. Κάθε σταγόνα που παράγεται θα αγοράζεται, ακόμη και στην τρέχουσα υψηλή τιμή, δήλωσε ο Walsh. Μιλώντας σε σύνοδο κορυφής για τις αερομεταφορές στη Σιγκαπούρη, χαρακτήρισε τον αγώνα της αεροπορικής βιομηχανίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα ως «υπαρξιακό ζήτημα».
Στην ίδια εκδήλωση, ο αντιπρόεδρος της Exxon για τα καύσιμα Ασίας-Ειρηνικού, Ong Shwu Hoon, δήλωσε ότι η εταιρεία επικεντρώνεται στην παραγωγή περισσότερων καυσίμων χαμηλών εκπομπών για τη βιομηχανία μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων των αερομεταφορών. Η αλυσίδα εφοδιασμού SAF απαιτεί περισσότερες επενδύσεις, είπε. Η Exxon, πρόσθεσε, μαθαίνει να συναλλάσσεται με τις γεωργικές εταιρείες που εμπλέκονται στη νέα διαδικασία.
Παρόλα αυτά, ο Haldane Dodd, εκτελεστικός διευθυντής του Air Transport Action Group, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού με έδρα την Ελβετία που συνεργάζεται με την αεροπορική βιομηχανία για να χαράξει μια πορεία προς το καθαρό μηδέν, υποστηρίζει ότι η ενεργειακή βιομηχανία δεν κάνει αρκετά. Οι μεγάλοι παραγωγοί πετρελαίου είναι σε θέση να κάνουν πολύ περισσότερα για να υποστηρίξουν την παραγωγή SAF, δήλωσε ο Dodd σε συνέντευξή του στο Airshow της Σιγκαπούρης.
«Αν κάποιος έχει το κεφάλαιο, την τεχνογνωσία, την ευφυΐα και τους ανθρώπινους πόρους για να παραδώσει αυτό το προϊόν, είναι αυτοί», είπε.