Η Ιταλία εργάζεται εδώ και μήνες για να προσελκύσει άλλη μια αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα εκτός από την Fiat που ανήκει στον όμιλο Stellantis, δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας Adolfo Urso.

Οι δηλώσεις του υπουργού Βιομηχανίας της Ιταλίας Adolfo Urso, έγιναν μετά από την σύγκρουση μεταξύ της κυβέρνησης της Ιταλίας υπό την ηγεσία της πρωθυπουργού Giorgia Meloni και του ομίλου Stellantis σχετικά με τα επίπεδα παραγωγής αυτοκινήτων στην Ιταλία και τα κρατικά κίνητρα.

Τον Δεκέμβριο του 2023, η Fiat, η ισχυρότερη μάρκα του Stellantis στην Ιταλία, δεν ήταν η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ιταλία για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν έναν αιώνα, χάνοντας τον τίτλο από τη Volkswagen, αναφέρει το Reuters.

Εκπρόσωπος του ομίλου Stellantis σημείωσε ότι η γαλλο-ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στις ιταλικές ταξινομήσεις το 2023 συμπεριλαμβανομένων όλων των μάρκων του ομίλου στα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα με μερίδιο 33,8%, υπερδιπλάσιο από το 15,3% της VW.

Η κυβέρνηση της Ιταλίας βρίσκεται σε συνομιλίες με τον όμιλο Stellantis για ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο περιλαμβάνει την αύξηση της ετήσιας παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιταλία σε ένα εκατομμύριο οχήματα από περίπου 750.000 πέρσι.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η κυβέρνηση της Ιταλίας ξεκίνησε ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης οχημάτων ύψους 950 εκατ. ευρώ για φέτος. Ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας Adolfo Urso, δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει χρηματοδοτικό πόρο περίπου 6 δις ευρώ για τη στήριξη της εγχώριας παραγωγής και την παροχή κινήτρων στην κατανάλωση το 2025 και τα επόμενα χρόνια.

«Εάν δεν υπάρξει αύξηση της παραγωγής, η οποία έχει μειωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, το ταμείο για την αυτοκινητοβιομηχανία των περίπου 6 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθεί από το επόμενο έτος για τη στήριξη νέων εγκαταστάσεων παραγωγής, την ενίσχυση των εξαρτημάτων και, φυσικά, για τη στήριξη της δημιουργίας άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων», είπε υπουργού Βιομηχανίας της Ιταλίας Adolfo Urso σε κοινοβουλευτική ακρόαση.

Είναι «ένα σχέδιο που θέλουμε να ακολουθήσουμε και πάνω στο οποίο εργαζόμαστε αρκετούς μήνες με διεθνείς συνομιλίες», πρόσθεσε.