Ερευνητές του Κρατικού Πανεπιστημίου της Βόρειας Ντακότα και του Τμήματος Μεταφορών της Μινεσότα αξιολογούν την προσθήκη ηλιακών συλλεκτών στην περίφραξη του χιονιού, προσθέτοντας ένα διπλό όφελος, την προσθήκη παραγωγής καθαρής ενέργειας σε έναν ήδη ανεπτυγμένο χώρο.
Σε ψυχρότερες περιοχές, όπως στη Μινεσότα, οι ισχυροί άνεμοι και οι χιονοπτώσεις μπορούν να οδηγήσουν σε παρασύρσεις χιονιού που συσσωρεύονται στους δρόμους, καθιστώντας τους επικίνδυνους και δύσκολους στον καθαρισμό τους. Οι περιοχές αυτές συχνά κατασκευάζουν περιφράξεις χιονιού κατά μήκος των δρόμων για να εμποδίσουν τη συσσώρευση του χιονιού στο οδόστρωμα.
Ο ηλιακός φράκτης αποτελείται από ηλιακούς συλλέκτες πλάτους έξι ιντσών με κενά μεταξύ τους. Ο φράκτης λειτουργεί εμποδίζοντας τις χιονοστιβάδες. Ένα τμήμα φράχτη 100 μέτρων μπορεί να παράγει περίπου 20 kWh έως 30 kWh ανά ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας στο βόρειο κλίμα, δήλωσε ο Mijia Yang, αναπληρωτής καθηγητής του North Dakota State και επικεφαλής ερευνητής του έργου.
«Παράγουν αρκετή ενέργεια με αυτό το τμήμα 100 μέτρων για να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες ενός τυπικού νοικοκυριού», δήλωσε ο Yang στο δημόσιο ραδιόφωνο της Μινεσότα.
Σύμφωνα με το περιοδικό pv, το Υπουργείο Μεταφορών της Μινεσότα (MnDOT) διατηρεί περίπου 36 μίλια σύνθετου φράχτη χιονιού σε όλη την πολιτεία, μέρος ενός δικτύου 177 μιλίων διαφόρων τύπων ανεμοφρακτών.
Ορισμένα μοντέλα του ηλιακού φράχτη που αναπτύχθηκε από το MnDOT διαθέτουν επίσης θερμαινόμενα στρώματα με ηλεκτρική ενέργεια που τροφοδοτούνται από τη φωτοβολταϊκή συστοιχία. Αυτό μπορεί να βοηθήσει την υπηρεσία να διαχειριστεί τις χιονοστρώσεις, οι οποίες μπορεί να φτάσουν σε ύψος τα 10 πόδια.
Το επόμενο στάδιο της έρευνας είναι η ανάπτυξη ενός σχεδίου για το πού θα σταλεί η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Μια πιθανότητα θα ήταν η τροφοδοσία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε στάσεις ανάπαυσης στην άκρη του δρόμου. Το MnDOT σκέφτεται επίσης να πουλήσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε προμηθευτές, δημιουργώντας περισσότερα έσοδα για το τμήμα.