Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος του αμερικανικού όμιλου κατασκευής αυτοκινήτων, Stellantis NV, προετοιμάζεται για μια εποχή ενοποίησης της αυτοκινητοβιομηχανίας, προβλέποντας ότι η βιασύνη για την προσφορά πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων δεν θα καταλήξει καλά. Έχει εστιάσει την προσοχή του σε μια εταιρεία την οποία θεωρεί ευάλωτη, τη Renault SA.

Ο Tavares δεν λαμβάνει επίσημα μέτρα για να κυνηγήσει τη Renault, η οποία είναι ουσιαστικά εκτός ορίων λόγω της ιδιοκτησίας και της επιρροής του γαλλικού κράτους στους δύο κατασκευαστές. Αυτό που έχει κάνει είναι να ανατρέπει τον αρχικό του αντίπαλο σε κάθε ευκαιρία και να προετοιμάζει την εταιρεία του για να επωφεληθεί από τυχόν αναποδιές.

Σύμφωνα με το Bloomberg, η Renault βρήκε ακριβώς το είδος του εμποδίου που περίμενε ο Tavares αυτή την εβδομάδα, ακυρώνοντας μια πολυετή επιδίωξη για αρχική δημόσια προσφορά για την επιχείρηση EV της. Σε μια αποκλειστική συνέντευξη, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis αμφισβήτησε τη στρατηγική της Renault και κατά πόσον θα έχει την κλίμακα για να ανταγωνιστεί την εταιρεία του και τους ηγέτες των EV Tesla Inc. και BYD Co.

«Η δουλειά μου είναι να έχω τα μάτια μου ανοιχτά. Δουλειά μου είναι να καταλάβω πώς η βιομηχανία θα επιβιώσει από αυτή τη μετάβαση. Είναι δουλειά μου να διασφαλίσω ότι η εταιρεία μου θα είναι ένας από τους νικητές», δήλωσε ο Tavares την Τετάρτη. «Και αν είμαστε ένας από τους νικητές, φυσικά και θα υπάρξουν ευκαιρίες».

Ανακοινώνοντας την ακύρωση της δημόσιας εγγραφής της Ampere, της επιχείρησης EV και λογισμικού της, η Renault επανέλαβε ότι είναι σε θέση να αυτοχρηματοδοτήσει το μέλλον της. Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι η ισχυρότερη παραγωγή μετρητών συνέβαλε στην απόφασή της να ματαιώσει τη διαδικασία εισαγωγής στο χρηματιστήριο.

Εκπρόσωπος της Renault αρνήθηκε να σχολιάσει τις παρατηρήσεις του Tavares.

Ενώ η αντιπαλότητα Peugeot-Renault χρονολογείται εδώ και 125 χρόνια, ο Tavares έχει μεταφέρει το one-upmanship (=η πρακτική του να ξεπερνάς διαδοχικά έναν ανταγωνιστή) σε άλλο επίπεδο. Έχει επικρίνει δημοσίως τη Renault για την αποκοπή των δραστηριοτήτων της στον τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και ενοχλήθηκε από τις υποδείξεις ότι η Stellantis δεν επενδύει τόσο πολύ στη Γαλλία. Έχει οργανώσει ακόμη και εκδηλώσεις για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης – συμπεριλαμβανομένων των κερδών – για να προηγηθεί ή να συμπέσει με τις ήδη προγραμματισμένες ενημερώσεις της Renault.

«Σε αυτόν τον κόσμο, ο οποίος είναι εντελώς δαρβινικός, οι τύποι που είναι σε θέση να προστατεύσουν τα νούμερά τους» είναι αυτοί που είναι έτοιμοι για συμφωνίες, δήλωσε στους δημοσιογράφους στις 19 Ιανουαρίου. «Εφόσον βλέπετε τα νούμερά μου να βρίσκονται στο κατάλληλο επίπεδο, τότε μπορείτε να συμπεράνετε ότι είμαι έτοιμος για κάθε είδους ενοποίηση».

Προσωπικού ενδιαφέροντος η αντιπαλότητα του Tavares για τη Renault

Το έντονο ενδιαφέρον για τη Renault είναι προσωπικό για τον Tavares. Πέρασε το μεγαλύτερο μέρος των τριών πρώτων δεκαετιών της καριέρας του στην εταιρεία, για να φύγει με δραματικό τρόπο, αφού διεκδίκησε ανοιχτά τη θέση του τότε διευθύνοντος συμβούλου Carlos Ghosn. Προσλήφθηκε γρήγορα για να διευθύνει τον όμιλο της Peugeot που κατασκευάζει την PSA Group, εκτέλεσε μια ανάκαμψη και ενορχήστρωσε τη συγχώνευσή της το 2021 με τη Fiat Chrysler, σχηματίζοντας τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.

Ενώ ο Tavares έχει συσσωρεύσει τις μάρκες – ξεκινώντας με την Peugeot και τη Citroën, αποκτώντας την Opel και τη Vauxhall, και στη συνέχεια συγχωνεύτηκε με τον ιδιοκτήτη της Jeep, της Fiat και της Alfa Romeo – η Renault έχει αποτραβηχτεί από τη δεκαετή συμμαχία της με τη Nissan Motor Co.

Οι εταιρείες αποφάσισαν πέρυσι να διαλύσουν έναν οργανισμό κοινών αγορών που είχε θεωρηθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα στοιχεία της κατά τα άλλα βεβαρημένης σχέσης τους. Τον Δεκέμβριο, η Renault άρχισε να πωλεί το μερίδιό της στη Nissan.