Το μεγαλύτερο υβριδικό πλοίο υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) για τη μεταφορά οχημάτων (ro-ro vessel), το SAIC Anji Shencheng απέπλευσε από το λιμάνι της Σανγκάης για το πρώτο του ταξίδι με προορισμό την Ευρώπη. Το πλοίο κατασκευάστηκε από το ναυπηγείο CSSC Jiangna αποκλειστικά για την SAIC Anji Logistics, θυγατρική του ομίλου SAIC.
Το «SAIC Anji Shencheng», μεταφέρει περίπου 5.000 οχήματα που παρήγαγε η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και μηχανολογικό εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στις κατασκευές. Το μήκος του πλοίου φτάνει τα 200 μέτρα, το πλάτος του τα 38 μέτρα, ενώ έχει ικανότητα μεταφοράς 7.600 οχημάτων.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλοίο καθαρής ενέργειας, σχετικά με την μεταφορική του ικανότητα, αλλά και για την οικονομική επένδυση που έγινε για την κατασκευή του από κινεζικά ναυπηγεία.
Ο υβριδικός ενεργειακός σχεδιασμός του πλοίου, του επιτρέπει να καταναλώνει υγροποιημένο φυσικό αέριο, πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ή πετρέλαιο κίνησης, με αποτέλεσμα τη μείωση του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα σε ποσοστό περίπου 30% έναντι των παραδοσιακών πλοίων της ίδιας χρήσης, σύμφωνα με τον Τζιν Κι γενικό διευθυντή της SAIC Anji Logistics Co., Ltd.
Εξαγωγές οχημάτων από τη Σανγκάη το 2023
Μόνο από το κεντρικό τερματικό λιμάνι της Σανγκάη, Γουαϊγκαοκιάο, έχουν εξαχθεί 1,02 εκατομμύριο οχήματα το 2023, καθιστώντας τον έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς τερματικούς σταθμούς οχημάτων της Κίνας. Παράλληλα από τον ίδιο τερματικό λιμενικό σταθμό απέπλευσαν περισσότερα από 800 ξένα πλοία μεταφοράς οχημάτων (ro-ro) το 2023.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία οι εξαγωγές οχημάτων ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο μονάδες από τον ίδιο τερματικό λιμενικό σταθμό, όπως ανακοίνωσαν τα τελωνεία της Σανγκάης.
Ο τερματικός λιμενικός σταθμός εξαγωγής οχημάτων στη Σανγκάη Haitong International Automotive Terminal διαχειρίστηκε αριθμό ρεκόρ οχημάτων το 2023, με δεδομένη την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για οχήματα που παράγονται από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.