Μέχρι την επόμενη βδομάδα αναμένεται να βγει ο πίνακας με τα προσωρινά αποτελέσματα του 3ου διαγωνισμού για standalone μπαταρίες. Συνολικά, 21 φάκελοι κατατέθηκαν από εταιρείες, με τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί να εξετάζονται από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει κατατεθεί και μία ένσταση η οποία αυτές τις ημέρες εξετάζεται. Αμέσως μετά αναμένεται να βγει ο πίνακας με τα οριστικά αποτελέσματα.

Υπενθυμίζεται πως ο τρίτος διαγωνισμός αφορά έργα συνολικής ισχύος 200 MW και διάρκειας 4 ωρών. Να σημειωθεί πως τα έργα που θα περάσουν στην επόμενη φάση θα πρέπει να είναι έτοιμα προς λειτουργία έως τις 30 Απριλίου 2026. Αυτό το γεγονός δημιουργεί προβληματισμό στην αγορά, καθώς, όπως επισημαίνουν, καταγράφονται καθυστερήσεις στη χορήγηση όρων σύνδεσης. Υπενθυμίζεται, επίσης, πως στον πρώτο διαγωνισμό είχαν περάσει στην επόμενη φάση 12 έργα αυτόνομων (standalone) μπαταριών συνολικής ισχύος 411,79 MW, με μεσοσταθμική τιμή τα 49.748 ευρώ/MWh/έτος, ενώ στον δεύτερο διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε από τη ΡΑΑΕΥ η δημοπρατούμενη ισχύς είχε κλειδώσει στα 299,775 MW, ενώ η μεσοσταθμική τιμή των επιλεγέντων έργων στις 47.680,380 ευρώ. Με τον τρίτο διαγωνισμό ολοκληρώνεται το κεφάλαιο των διαγωνισμών που άνοιξε πριν δύο χρόνια για έργα αποθήκευσης συνολικής ισχύος 900MW.

Η Ευρώπη λέει “ναι” στις μπαταρίες

Η αποθήκευση ενέργειας με μπαταρίες γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στην Ευρώπη, καθώς παίζει καθοριστικό ρόλο στη μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο και ανθεκτικό ενεργειακό σύστημα. Η αυξανόμενη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή και η αιολική, απαιτεί αποτελεσματικές λύσεις αποθήκευσης για να διασφαλιστεί η σταθερότητα και η ευελιξία των δικτύων. Οι μπαταρίες επιτρέπουν τη συγκέντρωση της περίσσειας παραγωγής ενέργειας κατά τις ώρες αιχμής και την απελευθέρωσή της όταν η ζήτηση είναι υψηλή ή όταν οι ανανεώσιμες πηγές δεν παράγουν επαρκώς.

Παράλληλα, η μείωση του κόστους των μπαταριών λιθίου και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης και οι ροής, ενισχύουν τη βιωσιμότητα και την αποδοτικότητά τους. Καθώς η Ευρώπη επιδιώκει την ενεργειακή αυτονομία και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, η αποθήκευση ενέργειας με μπαταρίες αναδεικνύεται σε στρατηγική λύση που ενισχύει την ασφάλεια εφοδιασμού και επιταχύνει την πράσινη μετάβαση.

Διαβάστε ακόμη