Ακόμα ένα επεισόδιο «παίχτηκε» χθες σε σχέση με το έντονο ενδιαφέρον της Γερμανίας για το υδρογόνο και την ελληνική αγορά. Ουσιαστικά, το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για πρώτη φορά, τον περασμένο Σεπτέμβριο, στη Θεσσαλονίκη από τον Υπουργό Οικονομικών Υποθέσεων και Κλιματικής Δράσης, δρ. Ρόμπερτ Χάμπεκ, για την προοπτική δημιουργίας project για τη μεταφορά υδρογόνου συνεχίζεται και έχουν πραγματοποιηθεί αρκετά workshop για το θέμα. Αντικείμενο της χθεσινής τηλεδιάσκεψης στην οποία συμμετείχαν στελέχη του ελληνικού υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του υπουργείου Εξωτερικών, του ΔΕΣΦΑ και στελεχών του γερμανικού υπουργείου Ενέργειας ήταν η συζήτηση σε σχέση με την ποσότητα του υδρογόνου που θα μεταφερθεί από την Ελλάδα στην Γερμανία. Για να απαντήσουν στο ερώτημα πόσο και σε τι κόστος Γερμανοί μελετητές συλλέγουν στοιχεία με σκοπό να εμβαθύνουν τις αναλύσεις που έχουν στα χέρια τους, τους τελευταίους μήνες.

Όπως υπογραμμίζουν αρμόδιες πηγές, δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός πως η Γερμανία ουσιαστικά είναι θερμή υποστηρίκτρια της προοπτικής του υδρογόνου και προφανώς με τη στάση της μπορεί να επηρεάσει τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. Άλλωστε, η Ε.Ε. εστιάζει στην ανταγωνιστικότητα της ενέργειας και γι’ αυτό το σκοπό εκτιμάται πως το υδρογόνο θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο την επόμενη ημέρα. Επιπλέον, οι ανακοινώσεις για το υδρογόνο στη Γερμανία για επενδύσεις σε υποδομές σε βάθος 5ετίας ερμηνεύονται από αναλυτές ως ένα σαφές μήνυμα ότι το υδρογόνο είναι απαραίτητο στοιχείο για την ενεργειακή μετάβαση και μπορεί να διαδραματίσει ρόλο και στην Ελλάδα.

Τα θετικά σημάδια από το Market Test

Σύμφωνα με πληροφορίες του energygame.gr, το γερμανικό ενδιαφέρον εκδηλώθηκε και στο Market Test που «έτρεχαν» ο ΔΕΣΦΑ και ο Διαχειριστής Συστήματος Φυσικού Αερίου της Βουλγαρίας Bulgartransgaz για τον αγωγό υδρογόνου Ελλάδας-Βουλγαρίας (Hydrogen Backbone). Σύμφωνα με πληροφορίες, στο Market Test το οποίο ολοκληρώθηκε εκδήλωσαν ενδιαφέρον και γερμανικές εταιρίες. Από την άλλη, βέβαια, παραμένει το κενό όπως υποστηρίζει η αγορά του νομοθετικού πλαισίου για το υδρογόνο. Το υπουργείο Ενέργειας, όπως έχουμε αναφέρει, προετοιμάζει μια συνολική νομοθετική ρύθμιση, που θα ξετυλίγει το κουβάρι σε σχέση με την αδειοδοτική διαδικασία των έργων. Σε αυτό το νομοθετικό πλαίσιο που θα είναι έτοιμο, το επόμενο διάστημα, θα περιγράφεται η σειρά ενεργειών: ποιος θα είναι ο regulator, ποιος έχει το δικαίωμα να κάνει τη μεταφορά υδρογόνου με αγωγούς.

Πρόσφατα, μιλώντας στο Hydrogen Summit ο κ. Κωνσταντίνος Παπαλουκάς Managing Director, EastMed Energy Hub, συντονιστής της Εθνικής Επιτροπής για το Υδρογόνο σημείωσε πως «το πιο σημαντικό είναι να ξέρουμε σε πιο κόστος θα παράξουμε υδρογόνο σε ποιους θα το δώσουμε και πώς θα το πάμε εκεί». Σύμφωνα με τον κ. Παπαλουκά, «ο βασικός προσανατολισμός της στρατηγικής μας έλαβε υπόψη ότι οι υποδομές και η αγορά υδρογόνου δεν μπορούν να αναπτυχθούν αμιγώς από την ιδιωτική πρωτοβουλία, λόγω της προφανούς έλλειψης ανταγωνιστικότητας, έναντι των ορυκτών καυσίμων και των αβεβαιοτήτων που περιβάλλουν τη βιομηχανική ωρίμανση των τεχνολογιών». Πρόσθεσε, «απώτερος στόχος της όποιας κρατικής ενίσχυσης θα έπρεπε να είναι η μείωση των αβεβαιοτήτων, η μείωση του κόστους και η ωρίμανση των συνθηκών σε σχέση με το υπηρεσιακό κομμάτι».

Διαβάστε ακόμη