Ο Οργανισμός Συνεργασίας των Ρυθμιστικών αρχών Ενέργειας (ACER) επισημαίνει τους στόχους και τις προκλήσεις για την αγορά υδρογόνου. Αναφέρει πως εκτός από τις εθνικές στρατηγικές για το υδρογόνο, ορισμένα Εθνικά Σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα περιλαμβάνουν ειδικούς στόχους για το υδρογόνο. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό επισημαίνει σε περιπτώσεις όπου δεν έχει δημοσιευθεί στρατηγική για το υδρογόνο (Ελλάδα και Σλοβενία). Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα Προγραμματισμένα έργα υποδομής στο Δεκαετές Σχέδιο Ανάπτυξης Δικτύου (TYNDP) προβλέπονται 4 pipelines μήκους 1,285χλμ, 1 terminal με δυνατότητα εισαγωγής υδρογόνου 50GWh ανά μέρα και δυνατότητα αποθήκευσης 500 GWh, 2 έργα υπόγειας αποθήκευσης και έναν electrolyser με capacity 250MW.

Σύμφωνα με την έκθεση του ACER το ανανεώσιμο υδρογόνο μπορεί να συμβάλει στην απαλλαγή από τον άνθρακα, αντικαθιστώντας το συμβατικό υδρογόνο σε υπάρχουσες χρήσεις και αντικαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα και τις πρώτες ύλες με βάση τα ορυκτά. Ωστόσο, το κόστος του ανανεώσιμου υδρογόνου είναι σημαντικά υψηλότερο από αυτό των συμβατικών καυσίμων, γεγονός που δημιουργεί αβεβαιότητα σχετικά με το πραγματικό επίπεδο και τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας του υδρογόνου.

Προσθέτει πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να συνεχίσει τις προσπάθειές της για να παρέχει περισσότερη σαφήνεια σχετικά με τη χρηματοδότηση της ΕΕ για το υδρογόνο και να διευκολύνει τους επενδυτές να περιηγηθούν στο τοπίο της χρηματοδότησης, όπως μέσω της πλατφόρμας Strategic Technologies for Europe. Πρωτοβουλίες όπως ο πιλοτικός μηχανισμός υδρογόνου μπορούν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη της αγοράς και να αυξήσουν την ορατότητα της διαθέσιμης χρηματοδότησης για έργα υδρογόνου στην ΕΕ.

Μεταξύ άλλων τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να μεταφέρουν γρήγορα την οδηγία για την αγορά υδρογόνου στην εθνική νομοθεσία και να ορίσουν διαχειριστές δικτύων υδρογόνου. Κατά συνέπεια, οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να πιστοποιούν εγκαίρως τους φορείς εκμετάλλευσης δικτύων υδρογόνου.

Διαβάστε ακόμη