Ένα δικαστήριο της Καλιφόρνια προχώρησε στην εκδίκαση μιας υπόθεσης αστικής απάτης κατά της νορβηγικής εταιρείας Nel ASA, κατηγορώντας την ότι εξαπάτησε την Iwatani Corporation of America ώστε να αγοράσει ελαττωματικούς σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου, συμβάλλοντας στην αποτυχία της υποδομής ανεφοδιασμού υδρογόνου της πολιτείας. Η υπόθεση, η οποία πρόκειται να δικαστεί τον Οκτώβριο του 2026, επικεντρώνεται στους ισχυρισμούς ότι η Nel πούλησε εν γνώσει της μη δοκιμασμένους, δυσλειτουργικούς σταθμούς στην Iwatani, οι οποίοι αργότερα εγκαταλείφθηκαν ή έκλεισαν. Η Iwatani, βασικός παράγοντας στην ανάπτυξη των σταθμών υδρογόνου στην Καλιφόρνια, ισχυρίζεται ότι η Nel παρουσίασε ψευδώς την ετοιμότητα και την απόδοση της τεχνολογίας.
Σύμφωνα με το Wired, η Nel αρνείται τους ισχυρισμούς, υποστηρίζοντας ότι η Καλιφόρνια δεν έχει δικαιοδοσία επί της εταιρείας και των στελεχών της. Ωστόσο, ένας δικαστής έκρινε ότι η υπόθεση αφορά απάτη και όχι απλώς παραβίαση σύμβασης, καθώς η Nel παρέλειψε να αποκαλύψει κρίσιμα γεγονότα, όπως ότι οι σταθμοί δεν είχαν δοκιμαστεί επαρκώς ή δεν υποστηρίζονταν από δεδομένα επιδόσεων. Η Nel εγκατέλειψε επίσης επτά σταθμούς που προμήθευσε στην Iwatani και αποσχίσθηκε από το τμήμα ανεφοδιασμού καυσίμων για να προστατεύσει τα περιουσιακά στοιχεία από μια πιθανή δικαστική απόφαση.
Το έργο υποδομής ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην Καλιφόρνια, το οποίο ενισχύθηκε αρχικά το 2019, προσέλκυσε μεγάλους παίκτες όπως η Toyota, η Shell και η Chevron, με τη Nel να παρέχει σταθμούς ανεφοδιασμού. Ωστόσο, το σύστημα έχει έκτοτε καταρρεύσει, με πολλούς σταθμούς, συμπεριλαμβανομένου του σταθμού της Nel, είτε κλειστούς είτε μη λειτουργικούς. Εκτός από την αγωγή Iwatani, η Toyota αντιμετωπίζει ομαδική αγωγή από ιδιοκτήτες οχημάτων υδρογόνου, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η έλλειψη σταθμών ανεφοδιασμού καθιστά τα αυτοκίνητά τους ανασφαλή και μη λειτουργικά.
Η αποτυχία της τεχνολογίας της Nel ώθησε την Καλιφόρνια να στρέψει την προσοχή της στις υποδομές υδρογόνου για βαρέα φορτηγά, με στόχο την υποστήριξη φορτηγών και λεωφορείων, ελπίζοντας παράλληλα να αναζωογονήσει την αγορά επιβατικών οχημάτων. Ωστόσο, οι προκλήσεις παραμένουν, καθώς οι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου είναι ακριβοί, απαιτούν σημαντική συντήρηση και παλεύουν με την κερδοφορία. Η FirstElement Fuel, που λειτουργεί ως True Zero, διαθέτει τους περισσότερους σταθμούς σε λειτουργία, αλλά εξακολουθεί να αντιμετωπίζει οικονομικά εμπόδια.
Η μήνυση έριξε φως σε σημαντικά τεχνικά ζητήματα με τον εξοπλισμό της Nel, συμπεριλαμβανομένων εκρηκτικών εξαρτημάτων και βαλβίδων που δεν έχουν προέλθει σωστά. Ο πρώην τεχνικός της Nel, Kasey Hawk, επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς για κακή ρύθμιση των σταθμών και ανεπαρκή εκπαίδευση, υπογραμμίζοντας τους κινδύνους και τις δυσκολίες στη συντήρηση των υποδομών υδρογόνου. Καθώς η Καλιφόρνια προχωράει με τα σχέδια της για το υδρογόνο, οι αποτυχίες αυτές υπογραμμίζουν την πολυπλοκότητα της κλιμάκωσης της τεχνολογίας υδρογόνου για τις μεταφορές.
Διαβάστε ακόμη